Szafranski Skrevet April 28, 2015 Rapporter Share Skrevet April 28, 2015 Undre míg lidt over at min elektrikker har valgt at køre hele min 1. sal på samme automatsikring som min controller.Er dette normalt? Kristoffer Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret April 28, 2015 Rapporter Share Besvaret April 28, 2015 Ikke i min verden, for ved en fejl på din installation på 1. sal, ryger alt støm styret af IHC i hele hyttes. Det smarteste er at have en 10A Kombi automatsikring hvor du sætter IHC'ens strømforsyning på og evt fyr. Jeg har min fryser, gasfyr, IHC og alarm på den gruppe, for ryger strømmen til noget af det får jeg en SMS fra alarmen efter 15 min. Hvis det er en helt nyindrettet 1. sal skal der være en lysgruppe for hver påbegyndt 50m2 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Szafranski Besvaret April 28, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 28, 2015 Ikke i min verden, for ved en fejl på din installation på 1. sal, ryger alt støm styret af IHC i hele hyttes. Det smarteste er at have en 10A Kombi automatsikring hvor du sætter IHC'ens strømforsyning på og evt fyr. Jeg har min fryser, gasfyr, IHC og alarm på den gruppe, for ryger strømmen til noget af det får jeg en SMS fra alarmen efter 15 min. Hvis det er en helt nyindrettet 1. sal skal der være en lysgruppe for hver påbegyndt 50m2Det hele er nyt, påbegyndt for 5 år siden og afsluttet i år, med sidste tilbygning.1. salen er ca. 45m2Jeg har i alt 200m2 og har 3 stk 16A og 9 stk 13A 230v samt 1 13A 400v automatsikringer. Det er lavet over 2 omgange og det er to forskellige elektrikkere som har udført det.Men den første havde åbenbart ikke forstand på IHC, hvilket gjorde jeg selv måtte sætte mig ind i det, samt han lavede en del fejl, bl.a. glemte han at tilslutte jord i alle stikkontakter. Det er ham som har kørt 1. sal og controller over en sikring, og kunne bare ikke se logikken i det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret April 28, 2015 Rapporter Share Besvaret April 28, 2015 Glemt jord... Shit. Men du skal have en lysgruppe for hver påbegyndt 50 m2, dog min 2 stk som jeg husker. Du må ikke for-sikre output modulerne men mere end 10A så det er også en fejl han har gjort det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Szafranski Besvaret April 28, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 28, 2015 Det tyder på at han har haft alt andet end styr på den installation. Da vi påbegyndte første etape, meldte min normale elektriker desværre fra i sidste øje blik pga. sygdom i familien. Så jeg måtte finde en anden som kunne klare opgaven, hvilket åbenbart var mere end han kunne klare. Prisen steg ydermere fra 80.000,- - 100.000,- under installationen, til trods for at der ikke blev lavet mere end aftalt i første omgang. Men intet nedskrevet desværre. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Szafranski
Undre míg lidt over at min elektrikker har valgt at køre hele min 1. sal på samme automatsikring som min controller.
Er dette normalt?
Kristoffer
Link til kommentar
Del på andre sites
4 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts