Martin Mikkelsen Skrevet April 27, 2015 Rapporter Share Skrevet April 27, 2015 Hej med jer:-) Jeg hjælper naboen med installere ihc alarm, og vi er støt ind i et problem med kodetastaturet. Vi har ændret administrator koden tjek, men her begynder det så at drille, for vi har nu lavet brugerkode 1 men den vil ikke ændre status i kodetastaturet (det lyser grønt konstant med 2-3 blink ved indtastning af kode) vi kan godt lave koden om ved hjælp af admin koden. Han har også et status tryk indefor i boligen som virker som det skal. Til info:Er det monteret efter anvisning, jeg bruger 6.2.01g standard men har også prøvet med en ekstra kode blok uden at det hjalp, jeg har ikke programeret med kodetastatur før så derfor undre det mig at man kan måle 24v på indgang 1 og 3 men ikke på 2 på indputmodulet?? er det der der er en bøf. Jeg vedhæfter lige programmet Jeg vil håber der er en venlig sjæl der kan løse problemet:-) Mvh MartinIHC user upload.vis Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Mikkelsen Besvaret April 27, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 27, 2015 Så kom programmet med også;-) Mvh Martin Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret April 28, 2015 Rapporter Share Besvaret April 28, 2015 Hej Martin Under simulering kører det fint, så du er sikkert ude i en fejlmontering, sandsynligvis ved indgang 2, der skal være 24v på alle tre indgange når I ikke trykker på noget. Du har anvendt 6.3.04.#2c Røg Alarm som stand alone, dette er ikke alm praksis. Prøv at markere den og så trykke F1. Forbindelsen herfra til "Styresignal fra enhed for til-frakobling af Totalalarm" på 6.2.01.g er også alternativ. Mvh Henning Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Mikkelsen Besvaret April 28, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 28, 2015 Hej Henning Tak for respons Ja håber du har ret, da det også er min konklusion da intet andet virker, desværre for naboen skal han nu på taget for at komme til lodningen af kablet hvor fejlen formegentlig er. Mht til røgalarmen er det godt set, dog er det nedprioteret og derfor ikke programeret færdigt, grunden til det er at han har 4 ORBIS røgmeldere som har kørt på anden central, dem ville vi gerne have ind i IHC alarmen, men da det er den model uden NC/NO kontakt ved jeg ikke hvordan jeg skal forbinde/programere det.Jeg mener at da den har en modstand på den sidste melder virker den via OHM, men hvordan får man det ind i IHC??? Håber der er nogen der har et bud på det Mvh Martin Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret April 28, 2015 Rapporter Share Besvaret April 28, 2015 Kodetastaturet sender koden i binær form, det er derfor LK gør så meget ud af vigtigheden af korrekt montering.Koderne er hhv. fra 1 til 6: 100, 010, 110, 001, 101, 011 Mvh Henning Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Mikkelsen Besvaret April 28, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 28, 2015 Tak Henning Har du evt et bud på hvordan man kunne koble røgmeldere på? jeg vedhæfter lige et data blad Mvh martinmanuel obis.pdf Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret April 28, 2015 Rapporter Share Besvaret April 28, 2015 Enig i at der må være en monteringsfejl et sted.Desuden fungerer det heller ikke, at du kører flere magnetkontakter på samme indgange i alarmfunktionsblokken. Så løber du ind i samme problematik som i følgende post : http://www.ihc-user.dk/forum/topic/2379-%C3%A5bent-vindue-indikation-fejler/ At du har trukket udgangen fra røgalarmen op på "Styresignal fra enhed for til-frakobling af Totalalarm", vil gøre at alarmen tilkobler eller frakobler (afhængig af om den er til-/frakoblet når det sker), hvis røgalarmen bliver aktiveret, hvilket ikke er helt hensigtsmæssigt, da det jo ikke giver en alarm. Ved ikke om de røgdetektorer vil fungere, men vil tro at de skal monteres som i fig. 8 og uden modstand. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret April 28, 2015 Rapporter Share Besvaret April 28, 2015 Orbis røgalarmer duer ikke til IHC med standardsoklen. Der skal anvendes den med relæ.Alternativt så køb helt nye røgmeldere fra Klaus Zigza. De koster ca. det samme som soklerne. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Mikkelsen Besvaret April 29, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2015 Hej Med jer Så er der lige en lille update Det viste sig at 2 ledninger lå kortsluttet ved lodningen af tastaturet, en lille spids lednings stump var gået igennem krympeflexen da den yderste krymp var blevet varmet, så nu kører det hele Tak lars for info om røg meldere, naboen har bestilt 4 stk idag, og ja det er da en god pris kontra LK Tak for hjælpen Mvh Martin Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts