Hop til indhold

Ihc Alarm Kode Tastatur

Recommended Posts

Hej med jer:-)

Jeg hjælper naboen med installere ihc alarm, og vi er støt ind i et problem med kodetastaturet. Vi har ændret administrator koden tjek, men her begynder det så at drille, for vi har nu lavet brugerkode 1 men den vil ikke ændre status i kodetastaturet (det lyser grønt konstant med 2-3 blink ved indtastning af kode) vi kan godt lave koden om ved hjælp af admin koden.

Han har også et status tryk indefor i boligen som virker som det skal. 

Til info:

Er det monteret efter anvisning, jeg bruger 6.2.01g standard men har også prøvet med en ekstra kode blok uden at det hjalp, jeg har ikke programeret med kodetastatur før så derfor undre det mig at man kan måle  24v på indgang 1 og 3 men ikke på 2 på indputmodulet?? er det der der er en bøf.

Jeg vedhæfter lige programmet

Jeg vil håber der er en venlig sjæl der kan løse problemet:-)

Mvh Martin

IHC user upload.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Martin

Under simulering kører det fint, så du er sikkert ude i en fejlmontering, sandsynligvis ved indgang 2, der skal være 24v på alle tre indgange når I ikke trykker på noget.

Du har anvendt 6.3.04.#2c Røg Alarm som stand alone, dette er ikke alm praksis. Prøv at markere den og så trykke F1. Forbindelsen herfra til "Styresignal fra enhed for til-frakobling af Totalalarm" på 6.2.01.g er også alternativ.

Mvh Henning

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Henning

Tak for respons :)

Ja håber du har ret, da det også er min konklusion da intet andet virker, desværre for naboen skal han nu på taget for at komme til lodningen af kablet hvor fejlen formegentlig er.

Mht til røgalarmen er det godt set, dog er det nedprioteret og derfor ikke programeret færdigt, grunden til det er at han har 4 ORBIS røgmeldere som har kørt på anden central, dem ville vi gerne have ind i IHC alarmen, men da det er den model uden NC/NO kontakt ved jeg ikke hvordan jeg skal forbinde/programere det.

Jeg mener at da den har en modstand på den sidste melder virker den via OHM, men hvordan får man det ind i IHC???

Håber der er nogen der har et bud på det :)

Mvh Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

Enig i at der må være en monteringsfejl et sted.

Desuden fungerer det heller ikke, at du kører flere magnetkontakter på samme indgange i alarmfunktionsblokken. Så løber du ind i samme problematik som i følgende post : http://www.ihc-user.dk/forum/topic/2379-%C3%A5bent-vindue-indikation-fejler/

At du har trukket udgangen fra røgalarmen op på "Styresignal fra enhed for til-frakobling af Totalalarm", vil gøre at alarmen tilkobler eller frakobler (afhængig af om den er til-/frakoblet når det sker), hvis røgalarmen bliver aktiveret, hvilket ikke er helt hensigtsmæssigt, da det jo ikke giver en alarm.

Ved ikke om de røgdetektorer vil fungere, men vil tro at de skal monteres som i fig. 8 og uden modstand.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Med jer

Så er der lige en lille update :D

Det viste sig at 2 ledninger lå kortsluttet ved lodningen af tastaturet, en lille spids lednings stump var gået igennem krympeflexen da den yderste krymp var blevet varmet, så nu kører det hele :D

Tak lars for info om røg meldere, naboen har bestilt 4 stk idag, og ja det er da en god pris kontra LK :rolleyes:

Tak for hjælpen

Mvh Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok