Først vil jeg undskylde for evt. stavefejl, beskeden er skrevet på min telefon som tit laver "børn" på mig.
Jeg er i gang med programmering af IHC installation på et renoveringsprojekt.
Nu hvor jeg næsten er i mål falder jeg over boligblokkene. Jeg kan straks se nogle fordele, men synes i den grad også nogle begrænsninger. Alt kan rettes i koden, så intet er jo umuligt. Jeg har ændret alarmen til nu at rumme 13 zoner med tilbagemelding på hvilken zone som bliver aktiveret ved alarm. Det tog sin tid, så overvejer tingene inden jeg kaster mig ud i noget lignende igen.
Boligblok vs. Selvstændig sammensætning af forskellige blokke.
Fordele ved boligblokke:
-Forprogrammeret langt hen ad vejen.
-Teknisk alarm
-separat lysstyring ved nat/dag
-simpel hjemmesimulering
Ulemper/mangler
- låst til 3 ruter
- scenarier påvirkes ikke af natfunktion. (vores køkkenalrum styres primært via 3 scenarier).
- kun mulighed for at tidsstyre skift fra nat til dag og ikke omvendt.
Uafklaret spørgsmål:
- "fucker" jeg programmet op hvis et værelse styres med boligblok, men også via en funktionsblok som regulerer lyset ned over Ca 15min. Og en blok som tænder rutelys UDENOM boligfunktionen.
Hvordan benytter I blokkene og hvad har I af overvejelser omkring det?
Spørgsmål
LTJ
Først vil jeg undskylde for evt. stavefejl, beskeden er skrevet på min telefon som tit laver "børn" på mig.
Jeg er i gang med programmering af IHC installation på et renoveringsprojekt.
Nu hvor jeg næsten er i mål falder jeg over boligblokkene. Jeg kan straks se nogle fordele, men synes i den grad også nogle begrænsninger. Alt kan rettes i koden, så intet er jo umuligt. Jeg har ændret alarmen til nu at rumme 13 zoner med tilbagemelding på hvilken zone som bliver aktiveret ved alarm. Det tog sin tid, så overvejer tingene inden jeg kaster mig ud i noget lignende igen.
Boligblok vs. Selvstændig sammensætning af forskellige blokke.
Fordele ved boligblokke:
-Forprogrammeret langt hen ad vejen.
-Teknisk alarm
-separat lysstyring ved nat/dag
-simpel hjemmesimulering
Ulemper/mangler
- låst til 3 ruter
- scenarier påvirkes ikke af natfunktion. (vores køkkenalrum styres primært via 3 scenarier).
- kun mulighed for at tidsstyre skift fra nat til dag og ikke omvendt.
Uafklaret spørgsmål:
- "fucker" jeg programmet op hvis et værelse styres med boligblok, men også via en funktionsblok som regulerer lyset ned over Ca 15min. Og en blok som tænder rutelys UDENOM boligfunktionen.
Hvordan benytter I blokkene og hvad har I af overvejelser omkring det?
Link til kommentar
Del på andre sites
1 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts