Mark Quist Skrevet March 20, 2015 Rapporter Share Skrevet March 20, 2015 Hej IHC-User. Jeg er gået i gang med et projekt, hvor jeg har købt en 3 vejsventil hjem til mig Nilan varmegenvindingsanlæg. Står så nu og mangler en funktionsblok der kan kunne følgende. (Forholdsvis meget simpel) Når temperaturer føleren giver besked om at temperatureren er højere end sætværdi ligge udgang 1 ON og 2 OFFNår temperaturer føleren giver besked om at temperatureren er lavere end sætværdi ligge udgang 1 OFF og 2 ON. Er der nogen der har mulighed for at hjælpe mig med mit lille problem ville jeg blive rigtig glad. MvhMark Quist Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret March 20, 2015 Rapporter Share Besvaret March 20, 2015 Prøv om vedhæftede kan bruges.Mark Quist.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mark Quist Besvaret March 22, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 22, 2015 Prøv om vedhæftede kan bruges.Hej Torben. Det er lige som jeg forstillede mig det Og MANGE tak for hjælpen, det simpelhen for fedt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Michael_Bak Besvaret March 22, 2015 Rapporter Share Besvaret March 22, 2015 husk hvis det er et vandbårent system skal du også frostsikre din varmeflade, ellers vil du risikere at den sprænges. (hvis du kører et varmesystem uden glycol) Mark Quist 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Martin Abildgaard Besvaret March 23, 2015 Rapporter Share Besvaret March 23, 2015 Hej Mark går og kigger lidt på hvilke muligheder der er for naturlig varme/køling på ventilationen. kan du kort beskrive din løsning? Martin Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mark Quist Besvaret March 26, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 26, 2015 Hej Mark går og kigger lidt på hvilke muligheder der er for naturlig varme/køling på ventilationen. kan du kort beskrive din løsning? MartinHej Martin. Min plan lige nu, er bare at spare varmegenvindingsanlæg for noget energi for at varme den kolde luft op i vinter perioderne, dette gør jeg så ved at jeg har investeret i en bypass ventil fra Lindab ( http://www.elvvs.dk/p/by-pass-spjaeld-tvtbu-160-220-78708/ ) som jeg så ved 5 grader i luften udenfor får til at skifte position, så den tager friskluft fra loftet i stedet for uden for. Grunden til at jeg vil lave dette forsøg, var jeg i vinter havde en periode, hvor min indsugningsgitter frøs til is, dette gav vacum i anlægget og en masse støj i systemet, så for at undgå dette i fremtiden prøver jeg at etablere dette. Dette medføre at anlægget suger luft fra loftet om vinteren, men udefra om sommeren. Min plan senere hen bliver så at jeg vil have mit gulvvarmesystem kørt med ind over også, da jeg har en eftervarmeflade i anlægget som er vandbaseret, det jeg så vil om sommeren er at cirkulere vandet i gulvet også op gennem mit ventilationsanlæg for at se om dette kan gøre at jeg evt. kan sænke indblæsnings luften bare en anelse om sommeren Måtter du kan se meningen i projektet Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Michael_Bak Besvaret June 6, 2015 Rapporter Share Besvaret June 6, 2015 Hej, Jeg så lige dit indlæg, jeg syntes det er en meget dårlig ide, da der kondenseres en del på loftet pga. temperaturskiftet fra nat til dag, du risikere at få et bakteriefyldt ventilations system, og dårlig loft ind i huset, med isolerings ting mv. Det var bedere at slukke for anlægget om vinteren(eller når ude temperaturen er for kold) hvis du ikke vil løse problemet med den indsugnings rist ved at få en bedere model eller lignende. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Mark Quist
Hej IHC-User.
Jeg er gået i gang med et projekt, hvor jeg har købt en 3 vejsventil hjem til mig Nilan varmegenvindingsanlæg.
Står så nu og mangler en funktionsblok der kan kunne følgende. (Forholdsvis meget simpel)
Når temperaturer føleren giver besked om at temperatureren er højere end sætværdi ligge udgang 1 ON og 2 OFF
Når temperaturer føleren giver besked om at temperatureren er lavere end sætværdi ligge udgang 1 OFF og 2 ON.
Er der nogen der har mulighed for at hjælpe mig med mit lille problem ville jeg blive rigtig glad.
Mvh
Mark Quist
Link til kommentar
Del på andre sites
6 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts