Jesper Reinbach Skrevet March 13, 2015 Rapporter Share Skrevet March 13, 2015 Kan en af de kloge hoveder se om der er noget galt med det vedhæftede program? Kunden siger at kun pir'en virker. Lyset tænder ikke automatisk når det bliver mørkt. Da jeg testede det gjorde jeg følgende: Dækkede skumring til og gik foran pir'en og lyset tændte. Fjernede afdækningen, lyset slukkede. Efter kl 15 dækkede jeg skumring til, og lyset tændte. Så derfor forstår jeg det ikke.Kristian 21 feb 15.zip Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret March 13, 2015 Rapporter Share Besvaret March 13, 2015 Prøv med vedhæftede.. Har lavet en ny fb. til styring af det udv. lys. Det tænder automatisk mellem 6.15-23.00 (tiderne kan indstilles), når skumringsrelæet siger der er mørkt. Efter kl. 23.00 tænder PIR for lyset, hvis der er mørkt. Der er også mulighed for at styre det manuelt på tryk. Grunden til at du oplever problemer med det gamle program, er at du har 3 fb. der styrer samme udgang. Det giver næsten altid problemer, da funktionsblokkene hver især ikke ved hvad de andre funktionsblokke laver, sådan groft sagt. Der kan derved opstå helt utilsigtet styring af udgangene. Kristian 21 feb 15_rettet.zip Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret March 13, 2015 Rapporter Share Besvaret March 13, 2015 Jeg har leget lidt med den, og kan godt se, at udgangen driller lidt i simulering, men det ser ud til at hvis jeg udskifter funktionsblokken, til en ny magen til, så hjælper det, man kan ikke lige helt lure hva dælen der gør at det driller dig, for ganske rigtigt som din kunde siger, så ser det i programmet ud til ikke at virke, hvorfor det så virker når du prøver det fysisk, det aner jeg ikke.. Prøv at skifte blokken ud med en ny, og se om ikke det hjælper, jeg er desværre ikke så stærk i visual 1 controllere, som i visual 2... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jesper Reinbach Besvaret March 17, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 17, 2015 Ok. Tak jeg prøver at lægge det nye program ind. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts