Thomas78 Skrevet March 13, 2015 Rapporter Share Skrevet March 13, 2015 Jeg skal have en ny tavle og har i den forbindelse et par spørgsmål. 1) Er der plads i en række til både en Viewer, Strømforsyning og en bi-måler?2) Er der nogen som kan anbefale en bi-måler med S0 udgang som kan kobles til min Viewer? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikael Offersen Besvaret March 13, 2015 Rapporter Share Besvaret March 13, 2015 Der er desværre ikke plads både til strømforsyning, viewer og måler, medmindre du bruger en 15 w, og kan finde en måler der fylder 36 mm i bredden (2 moduler) En 72 w IHC strømforsyning fylder 6 moduler og det gør controlleren/vieweren også, så der er fyldt op... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret March 13, 2015 Rapporter Share Besvaret March 13, 2015 Som udgangspunkt nej, men det kommer selvfølgelig an på hvilken tavle du bruger, men hvis vi snakker om LK UG tavler, så fylder en controller og en 72W strømforsyning en hel række... Med hensyn til måler, så er denne her min favorit:http://www.wattoo.dk/carlo-gavazzi-digital-din-skinne-elmaaler-til-direkte-maaling-230-400vac-3-faset-65a-50hz-mid-godkendt-type-em23din-9698067265 Men der findes mange... men hold dig til en der som minimum er klasse 1 eller MID godkendt (godkendt til afregningsmåler) Det er i øvrigt en god ide, med hensyn til puls opsamlingen at bruge en 24/3 modul.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas78 Besvaret March 13, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 13, 2015 Kan jeg evt sætte en ny din skinne op et andet sted i huset uden noget forbindelse til min el tavle?Og så placere komponenterne der? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret March 13, 2015 Rapporter Share Besvaret March 13, 2015 nu ved jeg ikke lige hvad der er for nogle "komponenter" du vil placere decentralt, hvis der er ihc komponenterne, så er det ingen problem, det kan evt .være en fordel at sætte en lille tavle på loftet, med input og output modul, for at forkorte kabel træk til tavlen, det kræver bare (hvis din controller sidder i hovedtavlen) at du trække en datalinie signal op til den anden tavle.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas78 Besvaret March 13, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 13, 2015 Jeg snakker om ihc komponenterne. Bimåleren skal naturligvis sidde i tavlen.Lige nu er min controller ikke tilsluttet.Er det lovligt selv at monter en ny skinne og sætte ihc komponenterne på? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret March 13, 2015 Rapporter Share Besvaret March 13, 2015 hvis det kun er svagstrøm må du gerne Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Frederiksen Besvaret March 14, 2015 Rapporter Share Besvaret March 14, 2015 Nej det er ikke lovligt. Autorisationsloven paragraf 2:https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=162734 Elektriske installationer for stærkstrøm samt installation af ikkestærkstrømsmæssige styrings- og reguleringssystemer, der anvendes til styring af stærkstrømsfunktioner, og servicering af disse installationer og systemer må kun udføres af elinstallatørvirksomheder, der har opnået autorisation efter § 9, stk. 1, eller delautorisation efter § 10, stk. 1, til det pågældende arbejde, jf. dog stk. 3-6. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts