Søren Korgaard Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Vi skal bygge nyt hus, og har ikke tænkt os at installere fastnettelefon. Ifølge produktinfo på alarmmodem skal den tilsluttes fastnettelefon. Kan vi på nogle måder omgå dette?Søren Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret August 18, 2008 Rapporter Share Besvaret August 18, 2008 Jeg har selv samme "problem", men har tænkt mig at bruge IBIS's sms modul, dog har jeg ikke fået helt svar på hvad den egentlig kan endnu. Og på deres hjemmeside er ikke meget beskrevet om den, ud over en salgsgas Men det må være løsningen. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ole Besvaret August 18, 2008 Rapporter Share Besvaret August 18, 2008 Vil blot tilslutte mig "h2o", jeg forventer også at løse det med ProIBI's GSM modul, men savner ligeledes lidt detaljerede specifikationer, samt eventuel noget erfaring andre har gjort sig med modulet./Ole Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henrik Due Jørgensen Besvaret August 18, 2008 Rapporter Share Besvaret August 18, 2008 HejJeg har en installation kørende med Proibi´s sms-modem kørende som fungere upåklageligt.Men I skal huske på at sådant en modem ikke på nuværende tidspunkt kan tilkobles en alarmcentral.MvhHenrik Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret August 18, 2008 Rapporter Share Besvaret August 18, 2008 Må jeg spørge dig - hvor mange funktioner kan sms modul styre ? Og hvor mange forskellige kommandoer kan den sende ved alarm ? Kan den feks skrive "Kælder 1" osv ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret August 18, 2008 Rapporter Share Besvaret August 18, 2008 HDJ skrev:HejJeg har en installation kørende med Proibi´s sms-modem kørende som fungere upåklageligt.Men I skal huske på at sådant en modem ikke på nuværende tidspunkt kan tilkobles en alarmcentral.MvhHenrikEr du nu helt sikker på det? - WatchGuard vil de gerne modtage alarmer fra, det er jo også bare noget sms-noget..Det er vel bare et spørgsmål om at ville betale for det, man kommer jo til at betale for hver gang der bliver sendt nogen ud til huset, samt et månedligt gebyr.Men man kan jo sætte det alm. modem til at ringe til flere forskellige numre, så kan man jo sætte det til at ringe til din mobil, og til din pensionerede genbo, så han lige kan se om der er noget ;)Så vidt jeg har forstået, kan GSM-modem'et det samme som IHC Modem, men er det korrekt? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Korgaard Besvaret August 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 18, 2008 Mange takSå skal jeg bare have et ekstra simkort Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henrik Due Jørgensen Besvaret August 19, 2008 Rapporter Share Besvaret August 19, 2008 Det jeg har fået at vide fra Den Jyske Kontrolcentral er at en besked kan blive forsinket og så det sjove jo ligesom af det, i hvert fald, hvis dete r en tyverialarm man taler. SMS modulet kan sende 8 signaler, man kan sende 8 signaler til den og man kan se status på 8 udgange.//Henrik Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret August 19, 2008 Rapporter Share Besvaret August 19, 2008 HDJ skrev:Det jeg har fået at vide fra Den Jyske Kontrolcentral er at en besked kan blive forsinket og så det sjove jo ligesom af det, i hvert fald, hvis dete r en tyverialarm man taler.Det er jo ikke det samme som at sige at de ikke kan kobles op til en kontrol central.Men hvor ofte oplever man at der kommer en vægter ud til huset før tyven er væk?Alarmer bliver mest brugt til at skræmme tyven væk, og gøre opmærksom på at der har "hul" ind i bygningen, og enhver nu kan komme ind.Jeg kan ikke se hvorfor det er 100% nødvendigt at de bliver tilkaldt præcis når det sker, og ikke 1-2 min senere, så længe det er en privatbolig.Men selvf. hvis man vil være på den sikre side, så skal man jo ha' en overvåget linie osv. og betale en formue hver måned. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret August 19, 2008 Rapporter Share Besvaret August 19, 2008 Ja at få lagt et 5 polet stik ind gør det jo på ingen måde billigere. Jeg kender nu heller ikke et vagtfirma, hvor 2-3 minutter spiller nogen rolle. Inden de kommer går der jo (som vist på tv2) gerne over ½ time, så mon ikke de minutter er lige meget ?Bare tyve ser kode tastatur ved døren, så tager de nok hellere nabo's hus hvor der ingen er ! Det er jo klart at den præventive virkning er størrer end den faktiske. Jeg skal uanset hvad vist have sms modul Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts