Martin Kristiansen Skrevet February 12, 2015 Rapporter Share Skrevet February 12, 2015 Er der nogen der kan forklare mig hvorfor mit statustryk til min IHC alarm nulstiller koden, hvis jeg genstarter controlleren via ihc administrator. Jeg lægger ny kode ind ved at taste eksisterende kode 1 gang, derefter eksisterende kode bagfra 2 gange, og så kan jeg taste den nye kode som jeg ønsker at gemme.Statustrykket går dog tilbage til fabriksindstillinger ved genstart af controlleren. Der er strøm på hele tiden (og batteri backup på modulerne hvis strømmen går), så det er ikke fordi strømmen tages fra statustrykket.Skal jeg kode den ønskede alarmkode ind i selve IHC programmet ? vh Martin Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret February 12, 2015 Rapporter Share Besvaret February 12, 2015 Koden bliver kun gemt i den kørende hukommelse, så hvis controlleren genstarter, så mister du koden, du skal i stedet bruge en anden blok, hvor du i blokken kan definere din kode, men så mister du også muligheden for at kunne ændre koden på trykket... med mindre der er en skarp sjæl der har programmeret en blok hvor koden bliver gemt i controllerens hukommelse Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret February 12, 2015 Rapporter Share Besvaret February 12, 2015 Ud fra din beskrivelse, lyder det som om, at det er fb. 6.1.02.b. du anvender...Prøv lige at udskifte den med vedhæftede, og se om den husker den gemte kode efter genstart af controlleren. Har ændret i funktionsblokken, så den gerne skulle huske koden, men har ikke afprøvet det i praksis, så du må være forsøgskanin. Gem den i dit funktionblokbibliotek under 7. Mine egne fb. Genstart derefter visual, og så kan du indsætte den i dit projekt.6.1.02.b. FugaOpus Kodetastatur med memory.zip Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Kristiansen Besvaret February 14, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 14, 2015 Det er ganske rigtigt 6.1.02.b (med memory funktion ) jeg brugerJeg prøver at teste den ændrede fb du har lavet og giver en tilbagemelding. Er der en anden eksisterende blok som kan bruges til statustrykket hvis den opdaterede ikke virker ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Kristiansen Besvaret February 14, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 14, 2015 Jeg har lige testet din opdaterede fb, og den husker nu koden i statustrykket efter genstart af controlleren super dejligt - tak for det. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts