Hop til indhold
  • 0

Brug For 2 Funktionsblokke?

TheDexterTeam
 Share

Spørgsmål

Hej,

P.t. anvender jeg i nogle rum: 1.4.03.a og 1.1.01.d i kombination - altså at lys tænder når skumring er aktiv og der aktiveres via pir. Når skumring ikke er aktiv, ja så tændes på trykket. så lang så godt.

Når jeg ønsker at lyset slukker efter et x-antal minutter (og skumring er inaktiv) hvordan sætter jeg det op i/via de to blokke eller findes en blok der klarer "hele opgaven" for mig? - hvis ja, hvilken blok da? Hvordan vil I gøre det?

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Måske kan du bruge vedhæftede tilrettede kip funktionsblok, med tilføjet indgang for PIR og skumringsrelæ.

Tak for indlæg: Kunne du være flink kort at fortælle hvordan den helt konkret virker i relation til pir og skumring - er tænder udgangen ved skumring ON og aktivering af PIR + slukker når PIR ikke aktiveres? Hvad med konstant ON med skumring tændt samt hvad med ON/OFF når skumring ikke er tændt - her vil jeg gerne have udgangen sat OFF efter x-antal minutter.

Jeg er ikke så god lige at gå ind i blokken af "se" disse svar :rolleyes:

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Tak for indlæg: Kunne du være flink kort at fortælle hvordan den helt konkret virker i relation til pir og skumring - er tænder udgangen ved skumring ON og aktivering af PIR + slukker når PIR ikke aktiveres? Hvad med konstant ON med skumring tændt samt hvad med ON/OFF når skumring ikke er tændt - her vil jeg gerne have udgangen sat OFF efter x-antal minutter.

Jeg er ikke så god lige at gå ind i blokken af "se" disse svar :rolleyes:

Hilsen Torben

PIR tænder lys når skumring er ON. Skumringsrelæ slukker lyset, når det går OFF igen. Man kan manuelt tænde slukke når skumring er OFF..

Det er meget nemmere at lave/tilrette en fb. til dine ønsker, end at prøve at lave en universal fb. som måske alligevel ikke gør helt som du forventer alligevel. En lille rettelse af en funktion i en fb., kan gøre at man skal rette en del i programmeringen, så derfor er det nemmere at få det hele med første gang. ;)

Der er en del scenarier, som du skal overveje:

-Hvordan skal det virke når der er lyst?

-Hvordan skal det virke når der er mørkt?

-Skal PIR sættes ud af funktion, når man tænder manuelt, eller skal PIR timer stadig virke, så det slukker når der ikke har været bevægelse i X min.?

-Hvis lyset er tændt på PIR - hvad skal det så, hvis man trykker på dit tryk? Skal det slukke? Skal det sætte PIR ud af funktion og forblive tændt?

-Hvad skal der ske når skumring går OFF, hvis lyset er tændt af PIR? Tændt på tryk?

-Osv. osv.

Så er jeg sikker på, at der nok skal komme en med et kvalificeret bud på en funktionsblok.

Link til kommentar
Del på andre sites