Hop til indhold
  • 0

Hjælpe Til Egen Funktionsblok

BrianPedersen
 Share

Spørgsmål

Hej

jeg er ved at lave min egen funktionsblok, men det driller mig lidt... jeg ønsker input fra en temperatur sensor, som skal tænde en udgang når temperaturen når under 3 grader.. Det har jeg laver og det virker.. men jeg vil gerne have koblet en udgang mere på den, så jeg også har en udgang der "blinker / Pulser" jeg har lavet en timer for tændt og en timer for slukket tid, men kan ikke få den til at virke... jeg ved godt at der allerede findes en puls blok, men den jeg ikke lige overskue, og jeg vil gerne have det hele i den samme blok.. er der mon en venlig sjæl der vil kaste et blik på det ?

Temperatur alarm.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

22 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Yep, der er ikke andet for end bare at gå i gang.

Og gerne med de små nemme programmer så det bliver en succes oplevelse. Når man så har styr på det grundlæggende kaster man sig så stille og roligt over større opgaver.

At logikken ikke rigtig virker første gang sker selv for selv de bedste  :lol:  Jeg har lige måtte lave et ligeså simpelt program om 3-4 gange før "kunden" var tilfreds. Og jeg hentyder ikke til Elmåler FB´n med heltalsvisning på IHCTablet.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Lars,

Har lige installeret IHCremote på iPhone - det spiller.

Men IHCtablet læser kun IHCinstalkationen men jeg kan ikke styre funktioner via iPad

Hvad kan jeg gøre?

Du kan starte med at ligge dit spørgsmål ud i forum, istedet for at ligge den i en aktiv tråd der handler om noget helt andet..

Derudover har du sikkert glemt at vælge dine knapper som "interactive" i menuen til venstre i ihctablet...

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Ser da ganske fornuftig ud. Den er ikke helt til et 12 tal, men bestået er den.

Du anvender nemlig stadig din Temperatur Alarmpunkt og ikke din Alarmpunkt Lav til aktivering. Man kan selvfølgelig sige det er lige meget  når det er en "kulde" termostat, som aktiveres når temperaturen kommer under setpunkt. Her virker hysteresen så kun ved stigende alarm. Eller det er bevidst da udgangen SKAL aktiveres på setpunktet og ikke bare når den er under. Her er også muligheden for at vælge operator i programmet < eller <=.

Når nu du er kommet i gang med udfordringen så kunne du jo lige tilføje en "Enum" indstilling der angiver om FB´n skal virke som varme eller kulde termostat. Ved varme aktiveres udgangen omvendt, altså når temperaturen overstiger setpunkt.

Og måske indbygge en forsinkelse så udgangen først aktiveres efter x tid. Denne kan man jo så bare sætte til 0 hvis det skal være instant.

Så er "termostaten komplet i mine øjne og værdig til opload i Download sektionen.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Så er det fikset...

Jeg glæder mig til at høre hvad du siger, om jeg har overdrevet brugen af timere...

Jeg startede med to timere en for høj værdi og en for lav værdi, så man både kan sætte timer tid for efterløb og når alarm temperaturen er nået, og en anden tid når alarmen ikke længere er aktiv.. jeg ville så have brugt de samme timere til varme alarm, men det kunne jeg absolut ikke få til at spille sammen...

Temp Alarm V3.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Upss ja sorry.

Havde hentet og kikket din FB igennem, men fik så ikke svaret.

Men den fungere jo fint. Jeg vil lige påpege en sidste lille skønhedsfejl:

Efter dine tællere har talt ned til 0, ville det være rart at få dem resat igen så manaltid kan se initalværdien, i stedet for 00:00:00,000

Link til kommentar
Del på andre sites