Hop til indhold

Må en IHC net tavle placeres i et skab?

kitora
 Share

Recommended Posts

I mit husbyggeri er det planen at jeg vil placere mine IHC-net tavler samt målertavlen i et teknikskab sammen med naturgasfyret og varmeinstallationen. Nu er jeg kommet i tvivl om det er lovligt. Skabet er 110 cm bredt, og tavlerne kommer til at sidde helt inde til venstre i skabet.Er der nogen der ved om det er en tilladt placering? Nu tænker jeg på om der er mere lempelige krav når IHC net tavlen jo ikke er en stærkstrømstavle og måleren er der ikke behov for at arbejde på. Den skal bare kunne inspiceres.

Link til kommentar
Del på andre sites

Skabet er 100% dedikeret som teknikskab, så der kommer ikke noget foran. Spørgsmålet er bare hvad der regnes som tilgængeligt. F.eks hvor dybt inde i skabet må det sidde. Jeg kan sagtens rykke det frem i skabet med en dobbelt bund i skabet, men det vil jeg helst være fri for fordi det giver nogle andre udfordringer i forhold til fyret.

Link til kommentar
Del på andre sites

Og jeg har så lige snakket med en af dem der udfører 10% eftersyn, og netop talt om det emne.Hvis skabet er mindst 80cm bredt, og man kan få dækslerne af, samt at der ikke står noget foran, INTET som helst, så er det tilladt.Det kan godt være måleren kun bliver inspiceret, men den skal stadig være tilgængelig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok