Lars Jacobsen Besvaret February 3, 2015 Rapporter Share Besvaret February 3, 2015 Så virker det som det skal Indgangen Pauser i 15 min. og hvis ikke din røgalarmindgang i mellemtiden er gået OFF ja så kommer alarmen jo igen. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret February 3, 2015 Rapporter Share Besvaret February 3, 2015 Det kan også være du mangler at få forbundet udgangen "Reset af røgsensor". Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Soylant Besvaret February 3, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 3, 2015 jo det er der jeg har forbundet mit tryk i køkkenet til, men så pause den bare og hyler igen efter 15min. og sådan kan jeg blive ved hele dagen.. :-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret February 3, 2015 Rapporter Share Besvaret February 3, 2015 Tryk skal til: Indgang for reset af røgindikering fra statustryk. (pauser i 15. min)Output: Reset af røgsensor skal forbindes til forsyningen på røgsensoren. Hvis den stadig hyler efter de 15. min. ja så er det fordi indgangen på alarm FB´n stadig er ON. Enten fordi du manuelt har sat den i Serviceview (med mellemrumstasten), eller fordi din røgalarm´s udgang er aktiv. De kan blive "snavset" med tiden (af røg/fedt/edderkopper/fluelort mm) og derved gå i gang utilsigtet. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Soylant Besvaret February 3, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 3, 2015 det ser sådan her ud :-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret February 3, 2015 Rapporter Share Besvaret February 3, 2015 OK troede det var "Standardhus" FB´rne du var ved at opdatere til:http://www.ihc-user.dk/forum/files/file/5-projektfil-ihcstandardver31/Prøv dem. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcJesper Besvaret February 3, 2015 Rapporter Share Besvaret February 3, 2015 Lars. Den er NC, så off => alarm tilstand. Men ja, den hyler vel fordi indgang er off, hvilket kan skyldes forkert fortrådning. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret February 3, 2015 Rapporter Share Besvaret February 3, 2015 Ja OK Jeg mente også om han kunne se om status i Serviceview om den stadig var aktiveret efter udløb af pausetimeren.Kan se der er tilsluttet 2 røgalarmer så om de står ens eller om den ene er aktiv. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Soylant Besvaret February 3, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 3, 2015 jo er ved at opdatere til standard men kun på lys, ham LK manden sagde når jeg brugte IHC varme og Alarm kunne jeg bare lade det være :-) det mener i måske ikke... begge røgsensore er trådet som de, tro mig hat tjekket 10 gange Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret February 3, 2015 Rapporter Share Besvaret February 3, 2015 For at du ikke skal op hele natten og resette kan du jo fjerne linket til lydgiveren indtil du finder fejlen/årsagen til røgalarmen bliver ved med at aktivere. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Soylant Besvaret February 3, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 3, 2015 den er fjernet.... :-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Soylant Besvaret February 4, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 4, 2015 er godt nok ked af at blive ved med at stampe i det her, men jeg kan simpelhen ikke få de røgsensorer til at virke, Har tjekket min kabel føring igen, og så har jeg skiftet til ihc standard i programmet, men det virker ikke :-( de aktivere og lyser rødt, men forbliver aktiv indtil jeg tager dem ud af sokkelen og sætter dem igen... hvad kan jeg har gjort galt ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcJesper Besvaret February 4, 2015 Rapporter Share Besvaret February 4, 2015 Den måde som røgalarmen nulstilles på er at dens forsyning skal afbrydes.Derfor skal dens 24V forsyning sidde på en udgang.Alarm FB skal nulstille udgang ved afstilling af alarm. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret February 4, 2015 Rapporter Share Besvaret February 4, 2015 er godt nok ked af at blive ved med at stampe i det her, men jeg kan simpelhen ikke få de røgsensorer til at virke, Har tjekket min kabel føring igen, og så har jeg skiftet til ihc standard i programmet, men det virker ikke :-( de aktivere og lyser rødt, men forbliver aktiv indtil jeg tager dem ud af sokkelen og sætter dem igen... hvad kan jeg har gjort galt ? Hvordan aktiverer du dine røgsensorer når du tester dem? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Soylant Besvaret February 4, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 4, 2015 det jeg med en smøg :-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret February 4, 2015 Rapporter Share Besvaret February 4, 2015 Hvis ikke du har lavet om på røgalarm i forhold til det program du har uploadet her i tråden, burde det virke.Hvordan ser det ud i serviceview med indgangene til røgsensorerne, når du udløser røgalarmen? Forbliver de OFF når du udløser røgdetektorerne? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Soylant Besvaret February 5, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 5, 2015 hej jeg har lagt 3 billeder fra serviceview... det første er før jeg aktivere røgsensoren, det andet er når jeg har aktiveret den, og det sidste er efter jeg har tykket reset :-) kan se de står ON før de er aktiveret og når jeg aktivere den ene går den i OFF på indgangen og når jeg trykker reset går den kort i ON og tilbage i OFF... hvordan lyder det Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret February 5, 2015 Rapporter Share Besvaret February 5, 2015 Kunne tyde på en konfigurationsfejl hvor en udgang er benyttet 2 gange.Prøv at checke dokumentationen. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Carsten Poulsen Besvaret February 5, 2015 Rapporter Share Besvaret February 5, 2015 @Soylant, jeg har jævnligt samme problemer med dig ift. wireless dimmer-enheder mister respons på front tangenterne. Men alt virker stadig via iOS app´s. Efter reset og relink på wireless enhed, kan det så køre igen. En uge / måned senere kan det så være samme, eller en anden, wireless enhed som går i baglås. Skal jeg forstå din konklusion, her i tråden, at det er brugen af std. kip som forårsagede dine problemer? eller var det ved at skifte std. dimmer FB ud med kip FB som gav et gennembrud? MvhCarsten Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Soylant Besvaret February 5, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 5, 2015 Huha tror der er nogen herinde der kan forklarer det en del bedre end mig :-) konklusionen på mit problem var at mit program var bygget op omkring IHC Bolig koncept, og i følge LK er der problemer med dette, et eller andet med en masse ENUM også videre som controlleren ikke er god til at håndtere, så jeg har skiftet til eller rettere er ved at skifte til IHC Standard program som indtil videre har kørt beklageligt :-) Håber jeg har forklaret mig korrekt :-) tror Lars og Torben ved MEGET mere om det :-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Carsten Poulsen Besvaret February 5, 2015 Rapporter Share Besvaret February 5, 2015 Tak for hurtigt svar, jeg er fint med ;-). Mit byg er dog med IHC standard program, så jeg jeg vil fortsætte min søgen. Er der nogle der har tips må de gerne byde ind. Jeg kan se at jeg langt fra er den eneste som har problemer med wireless enheder som går delvist i baglås, og kun kan styres vha. app´s indtil en reset og relink er fortaget. Controllern kører med beta firmware og har prøvet stort set alt jeg kunne læse mig til i dette forum. Dog ikke upload af et tomt byg, med efterfølgende reload af nuværende - så det skal måske være det næste. MvhCarsten Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Soylant Besvaret February 7, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 7, 2015 Lars jeg har været det hele igennem og der er ikke noget der tyder på der er nogen udgange der bliver brugt dobbelt :-) skal både indgang og udgang stå ON hele tiden ? det eneste jeg kan have min tvivl om er de 2 OV'er, der er OV på nummer 2 på relæ sokkelen den er forbundet med OV på backup modulet og den der hedder C kører på OV på indgangs modul, er det ikke korrekt ?? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret February 7, 2015 Rapporter Share Besvaret February 7, 2015 Har lige været din dokumentation igennem og nej alarm udgangene er ikke anvendt 2 gange.Det er så tilgengæld udgang:1.04 Lampeudtag Stue Spisebord + Soveværelse1.06 Lampeudtag Carport + Teresse stue15.06 Telestat Badeværelse + bryggers mht til røgalarmen så ja indgang og udgang skal stå ON i normal stilling. Som det er kutyme for alarmer er indgang "omvendt", så den kan give alarm hvis/når den bliver brudt. Så den skal være ON i hvilestilling og OFF ved alarm.Udgangen er 24V forsyningen til røgalarmen, og den skal derfor også være ON. Når man trykker reset går den normalt OFF i et par sekunder og tilbage til ON. Ved langt tryk på reset går den OFF i 15 min. mht kabling så burde det være OK med dine 0V. Det burde være underordnet hvor du trækker dem fra da de gerne skulle hænge sammen. http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/98490_01.pdf Og bare lige for en god ordensskyld så er både dit Inputmodul 5 og Outputmodul 4 forsynet fra din backupmodul ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Soylant Besvaret February 7, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 7, 2015 du har fuldstændig ret med telestaten i bryggers og badeværelse ha ha ha er rettet... det diagram på røgsensor har jeg været igennem til hudløshed :-)... når jeg resetter forbliver indgangen på OFF af en eller anden grund Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Frederiksen Besvaret February 7, 2015 Rapporter Share Besvaret February 7, 2015 Så der jo være mindst en af røgdetektorerne, hvor forsyningen ikke kommer fra output 24 udgangen, men andet steds fra.Udgangen kan også være defekt eller dårlig forbindelse mellem controller og output 24 modul. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts