tougaard Skrevet January 3, 2015 Rapporter Share Skrevet January 3, 2015 Søger hjælp til opsætning åbning af garage port med portåbner liftronic 500 hørmann nogle der ved hvordan ? hilsen søren Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret January 3, 2015 Rapporter Share Besvaret January 3, 2015 Du skal have et relæ med en potentialefri slutte kontakt, (enten 230V styret af et output 230 eller et 24VDC relæ styret af en output24)og slutte kontakten monteres så over klemmerne som vist på billedet, og så skal du have en fb med puls eks 1.1.02.f som du aktiverer med din nøglering, og så pulser på relæet Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret January 3, 2015 Rapporter Share Besvaret January 3, 2015 Og velkommen til IHC-User Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
tougaard Besvaret January 3, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 3, 2015 tak for svaret Badazz jeg har sådan en du lægger et billed op af , er det sådan et relæ eller hvad Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret January 3, 2015 Rapporter Share Besvaret January 3, 2015 Det billede er af klemmerne i din garageport, med de klemmer du skal sætte relæet til parallelt over den eventuelle trykkontakt du har til at åbne porten med. Relæet kan være sådan en her : http://www.elvvs.dk/p/eltako-relae-1sl-16a-24v-dc-132248/ som du sætter til en output 24 på din IHC, og så en ledning fra klemme 1 og 2 på relæet til porten tougaard 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
tougaard Besvaret January 6, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 6, 2015 det bestiller jeg har du også et forslag til opsætning i fb ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
tougaard Besvaret January 7, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 7, 2015 hej har nu fået monteret relæet og det virker hvis jeg trykker på den manuelle knap på det ,men kan ikke få det programeret til at åbne pånøgleringen eller på et tryk i huset . nogen som har en F.B der kan eller kan fortælle mig hvad for en jeg kan bruge ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret January 7, 2015 Rapporter Share Besvaret January 7, 2015 Som jeg skrev i #2 "så skal du have en fb med puls eks 1.1.02.f" den vil være oplagt at bruge, alternativt skal du uploade dit program her til siden, så er det noget nemmere at hjælpe dig.. tougaard 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
tougaard Besvaret January 7, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 7, 2015 jeg havde ikke den f.b prøver lige at finde den Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
tougaard Besvaret January 7, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 7, 2015 kan ikke finde den f.b lægger min fil op nu med nøglering og port.vis Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
tougaard Besvaret January 7, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 7, 2015 fandt f.b men virker ikke kan du se hvad fejlen er kan den evt vare kablet forkert har tager min output 24 + til a1 og - til a2 også sat a 1 til ? på portåbneren og 2 til minus den kære ved at trykke på den manuele funtion i relæet nu med nøglering og port.vis Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret January 7, 2015 Rapporter Share Besvaret January 7, 2015 Dit program ser fint nok ud... kan du høre relæet klikke når du trykker på fjernbetjeningen ?Hvis ikke:(jeg går ud fra du har købt det relæ jeg henviste til)Kontroller at du har sat dit relæ til den rette udgang, A2 på relæet skal til 0V i din IHC tavle, og A1 fra relæet skal til dit output 24 modul der har datalinie nummer 11 og den klemme der er mærket nummer 4... Dernæst, og når du har fået relæet til at klikke, så skal have en ledning fra klemme 1 og klemme 2 på relæet og ind i portstyringen, disse skal tilsluttes i fremhævede terminaler som er vist på det billede jeg lagde op i #2 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret January 7, 2015 Rapporter Share Besvaret January 7, 2015 Den udgang du bruger til relæet, er i hvert fald dobbelt konfigureret (11.04). Den er ligeledes brugt til en diode i et tryk i bryggerset.Hvis det så stadig ikke virker, kan det måske være, at portmotoren kræver en puls der er bare en anelse længere end den der bliver givet af fb. 1.1.02.f. (250 ms), men det er ikke sikkert. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret January 7, 2015 Rapporter Share Besvaret January 7, 2015 Sidder relæet måske på udgang 12.04 og ikke 11.04 som du har konfigureret den til i programmet, for 12.04 er nemlig ikke konfigureret?? BrianPedersen 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret January 7, 2015 Rapporter Share Besvaret January 7, 2015 Godt set Torben.. det havde jeg ikke tjekket... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
tougaard Besvaret January 7, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 7, 2015 TAK TAK DET VIRKER NU Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
tougaard Besvaret January 7, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 7, 2015 DET ER DEN UDGANG 11.04 jeg har brugt da jeg ikke har nogle ledige output 24 i overskud har ca 6 udgange der ikke virker , og kan ikke få slette config fra diode ' Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret January 7, 2015 Rapporter Share Besvaret January 7, 2015 DET ER DEN UDGANG 11.04 jeg har brugt da jeg ikke har nogle ledige output 24 i overskud har ca 6 udgange der ikke virker , og kan ikke få slette config fra diode 'Du går bare ind på den udgang på dioden for at konfigurere den, og vælger Ikke konfigureret (se vedhæftede). tougaard 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
tougaard Besvaret January 7, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 7, 2015 Du går bare ind på den udgang på dioden for at konfigurere den, og vælger Ikke konfigureret (se vedhæftede).tak Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts