Bjarne Sørensen Besvaret January 29, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 29, 2015 Kan den mon tænkes at ugevisningen ikke nulstilles søndag ved midnat? For den er ret højt oppe nu. Resten ser rigtig fint ud. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret January 30, 2015 Rapporter Share Besvaret January 30, 2015 HMmmm ja ser lidt høj ud.kan godt være der mangler en 0 stilling efter jeg tilføjede 4 uger. Kikker på det senere. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret January 31, 2015 Rapporter Share Besvaret January 31, 2015 Umiddelbart virker det korrekt i simulering.Månedsvisning skulle gerne skifte i morgen søndag, og ugevisningen opdateres natten mellem søndag og mandag. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret January 31, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 31, 2015 Ok, jeg holder bare øje med den på mandag og ser hvordan det ser ud i morgen, om den selv nulstiller ugen. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret February 2, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 2, 2015 Så ser det rigtigt ud. "Sidste uge" visning er som den skal være tror jeg, da der var ged i tallet i den uge. Alt så også fint ud i går aftes, så den er GODKENDT. Tak for det store arbejde LarsPS kan man sætte en switch i FB'en så man kan få decimaler på udlæsningen? Jeg har to målere med lavt forbrug. Totalforbruget kan man jo se med cecimaler ved at vise antal pulser også, men det var mere i de andre felter også?Det er ikke særlig vigtigt, for det er nok et stort arbejde Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret February 2, 2015 Rapporter Share Besvaret February 2, 2015 Hvad med dig Brian Badezz, bruger du den ikke? Jeg jeg venter spændt til søndag aften og ser resultatet. Så kunne det være sjovt hvis man kunne få vist sine målere i iPhone app'en. Man kan jo få vist en temperatur, måske der er mulighed i noget alá det? Har lige stået lidt på pause med måler, har været ved at bygge tavlen lidt om... men prøver lige at ligge den på i aften... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret February 2, 2015 Rapporter Share Besvaret February 2, 2015 Godt at høre det funker. Det kan sikkert godt lade sig gøre at vise decimaler også i FB'n, men da visning af tal på iPad pt er begrænset til N-heltal, ser jeg ikke noget formål med at gå igang lige nu. Lad os vente og se hvad fremtiden bruger for visning af tal/tællere/timere/enum mm. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret February 2, 2015 Rapporter Share Besvaret February 2, 2015 er det meningen at jeg skal bruge begge FB´er for at få tallene på ipad? bruge lige pt kun EL-Måler ver.4 og den vil ikke lige vise noget Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret February 2, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 2, 2015 Hej Brian. Du skal kun bruge el-måleren, men du skal indtaste værdien, hvis du har en, både under input og output Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret February 2, 2015 Rapporter Share Besvaret February 2, 2015 Hmmm.... Syntes bare ikke jeg fik et output på den, men da jeg brugte den anden fb og trak udgange over på indgange kom der output, men nu må den hænge et par dage, så må vi se om den tæller.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret February 3, 2015 Rapporter Share Besvaret February 3, 2015 Ja det er lidt omvendt når tal skal vises på IHC TABLET da det kun er Input der kan vises på app'n.Så ved 1. opstart skal du indtaste startværdi både på output og input.FB generer tal på output som normalt og overfører dem til input som så vises på app'n. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret February 3, 2015 Rapporter Share Besvaret February 3, 2015 Har lige smidt en ver. 4.1 i downloadsektionen, som opdaterer visningsinput ved Powerup. Meget praktisk hvis man får en uventet genstart af controlleren, for selvom der er x i gem værdier i koden, så var mine visningsinput "glemt" og de stod alle med 0 værdier. Lidt ligesom din oplevelse Bjarne. Output var der godt nok og visningsinput vil så løbende blive opdateret efterhånden som de enkelte tællere blev ajourført. Men det er jo lidt lang tid at vente et helt år, så jeg har tilføjet et opdatering ved Powerup, for Output kan den tilsyneladende godt huske Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret February 3, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 3, 2015 Aha. Godt at du fandt fejlen Lars, det er nemlig pænt surt hvis/når det sker.Jeg har dog kun været ude for der én gang, selvom jeg har været nød til at genstarte den nogle gange her på det sidste pga det er rigtig svært at forbinde til controlleren vil LAN. Jeg henter ver 4.1 og erstatter mine gamle målere med den Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret February 3, 2015 Rapporter Share Besvaret February 3, 2015 Tjaa fejl og fejl...Det sker heller ikke ved en normal genstart, eller upload af nyt program. Hos mig skete det ved en "spontan" restart af controlleren ved start/tilslutning af IHCTablet. Opgraderingsprocedure:Tilføj den nye FB uden at slette den gamle i første omgang.Så åbner du Serviceview så du kan se de gamle data som du indtaster på den ny FB. (Bare output).Hvis du så vælger at genstarte skulle visningsinput gerne være opdateret - uden at du behøver at indtaste visningsinput. Men output værdier SKAL du desværre taste igen på den nye FB.Herefter kan den gamle FB slettes. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret February 3, 2015 Rapporter Share Besvaret February 3, 2015 AAaaaaarrrrrrrgg...Sidder lige og kikker på IHC Tablet hvordan det så ser ud. INGEN tal. Det er jo fordi den gamle FB nu er udskiftet, og inputene slettet. Så man skal lige trække de tal ind på skærme som man vil have vist. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret February 3, 2015 Rapporter Share Besvaret February 3, 2015 Det klarer du hurtigt Lars... jeg har lavet en fin baggrund i MS Paint.. med røde hjælpe linjer, så de står fint på række... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret February 3, 2015 Rapporter Share Besvaret February 3, 2015 Jo jo dette er ikke så slemt, men noget være pillearbejde hvis ikke man har hjælpelinier.Lidt irriterende er det også med de elementer der skal være yderst til højre på skærmen, for her forsvinder menu'n jo så man lige skal "slide" den ind igen hvis man vil editerer unit eller andet. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret February 3, 2015 Rapporter Share Besvaret February 3, 2015 Ja, helt rigtigt, det pisser også mig af... kunne være lækkert hvis man kunne "trække" siden rundt på skærmen, og så den hopper på plads igen når man lukker editeringen Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jesper B Besvaret February 4, 2015 Rapporter Share Besvaret February 4, 2015 Jeg har søgt lidt rundt unden at kunne finde ud af om det er muligt at vise f.eks en gennemsnitstemperatur på Tablet. Som jeg kan læse mig frem til så kan man nu godt med Heltal. Men hvad med en udregnet temperatur? Max/Min/gennemsnit?Er der nogen der ved noget om det? På forhånd takVHJesper Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret February 4, 2015 Rapporter Share Besvaret February 4, 2015 IHC controlleren kan ikke regne som sådan (gange, dividerer, log, kvdr.rod mm), kun + og - så der nogle begrænsninger.Min og max er ikke noget problem.EDIT:Nå ja så er der lige forummets 1. eller 2. regel; søg og du skal finde:http://www.ihc-user.dk/forum/topic/3814-gennemsnit/?hl=gennemsnit Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jesper B Besvaret February 4, 2015 Rapporter Share Besvaret February 4, 2015 Jeg var ikke helt god til at forklremig kan jeg se Jeg kender fint til de fine funktioner der er lavet og også til min max gennemsnits funktionen som en kyndig her fra sitet har lavet.Jeg var mere interesseret i hvordan man kunne få disse temperaturer til at blive vist på sin iPad.Man kan nemt med en fysisk temperatur enhed man kan også via temperaturblokken fra LK til at styre temperatur men kan man ligesom med heltalsfunktionen i denne tråd også få vist en beregnet temperatur på sin iPad i IHC Tablet?VH Jesper Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret February 15, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 15, 2015 Øv, dårligt nyt. Jeg har mistet data på mine målere, ver. 4.1Det er sket i dag midt på dagen, efter at dømme på mit forbrug af naturgas efter nulstillingen. Jeg sad og lavede lidt i Visual med mine nye wireless dimmere, der oplevede jeg at Visual gik ned et par gange og ikke svarede når jeg ville uploade projektet, og efterfølgende sagde Visual at det var et helt andet projekt der lå i kontrolleres da jeg ville forsøge igen at uploade. Jeg gik ind i administrator og genstartede kontrolleren, og derefter var det nemt og hurtigt at lægge projektet op. Jeg vil gætte på at det var på det tidspunkt at alle mine tællerværdier er blevet slettet. Virkelig sur røv når man godt kan lide at følge sit forbrug. Men jeg må se hvad jeg har liggende at gamle screenshots fra min iPad mini, og så taste det ind igen i serviceview igen...Nå men jeg fik lige luft her :/ Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret February 16, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 16, 2015 Hey Lars. Kan du lave en funktion så man kan taste et tal ind i serviceview så fb kan lægge til? Jeg tænkte på "År til dato", der kunne jeg godt bruge en start værdi til når den er krashed, så den kan vise rigtigt, for ellers kan man ikke bruge denne værdi resten af året Og evt. også for "Denne måned" Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret April 1, 2015 Rapporter Share Besvaret April 1, 2015 Hej Bjarne.Jeg har ikke kikket på dit seneste ønske endnu da jeg mener man ligesågodt kan benytte Serviceview ifbm. startup eller efter crash.Ville lige høre hvordan FB'n ter sig nu her hvor der igen har været månedsskifte. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret April 2, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 2, 2015 Hej Lars. Det har få ret i, det er overflødigt. App'en arter sig som den skal Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts