Bjarne Sørensen Skrevet December 21, 2014 Rapporter Share Skrevet December 21, 2014 Hej folks. Jeg roder en del med mine målere og opsætter tællerværdier på IHC-tablet.Det virker super fint med min naturgasmåler, og min el-måler til garagen. Resten er på vej. Men jeg kunne godt tænke mig at få ændret på FB'en: 4.2.03.b. Pulsopsamling, så der er LOG over seneste dag (fra midnat), forrige døgn, seneste 7 dage. Altså det den oprindelige 4.2.03 kunne (ifølge hjælpefilen). Er der en der er rar? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret December 21, 2014 Rapporter Share Besvaret December 21, 2014 Denne her kan hvis nok det du søger: http://www.ihc-user.dk/forum/files/file/24-el-maalerzip/ //Brian Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret December 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 21, 2014 Tak for tippet Brian. Den er kan det med ugedagene, men den mangler "Reset" og "N Puls" det sidste bruger jeg til at indtaste de "10'er" decimaler der står på mine målere.Så en kombination af disse to blokke er det jeg søger. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 22, 2014 Rapporter Share Besvaret December 22, 2014 Prøv om denne kan dække behovet:http://www.ihc-user.dk/forum/topic/2237-fb-4203-pulsopsamling-er-der-en-fejl/#entry15783 Ellers må vi lige få tilføjet en "Reset" hvis du udyber hvad der skal resettets hvornår/hvordan. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret December 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 22, 2014 Tak Lars. Jeg ser lige på det i aften. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret December 22, 2014 Rapporter Share Besvaret December 22, 2014 Hva... Hvad bruger i til at aflæse jeres elmåler med ? Og hvad skal ellers bruges ud over det ? Skal man have en server/database stående ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret December 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 22, 2014 Hva... Hvad bruger i til at aflæse jeres elmåler med ? Og hvad skal ellers bruges ud over det ? Skal man have en server/database stående ?Ingen server nødvendig, check lige mit andet opslag for en halv time siden vedr hardwaren. Det er derefter ren opsætning i Visual og IHC-tablet Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret December 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 22, 2014 Link til tråden :-) http://www.ihc-user.dk/forum/topic/4644-problemer-med-puls-fra-el-måler/ SilverLine 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret December 22, 2014 Rapporter Share Besvaret December 22, 2014 Link til tråden :-)http://www.ihc-user.dk/forum/topic/4644-problemer-med-puls-fra-el-måler/Total i orden. Mange tak :-) Og kunne man bruge det på gasmåler også ? Mener da ikke der er noget der blinker i vores.... Er det et problem at min visual 2 controller er uden viewer ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret December 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 22, 2014 Selv tak. Min gasmåler har to ledninger som standard, VVS'eren blev lidt bleg da jeg sagde at jeg ville bruge dem, det havde han ikke hørt om var muligt, og var nærvøs for ekspositioner og det der er værre Jeg har bare loddet er link 10 kabel sammen med og samlet det med krympeflex med lim og ført det gennem et ledigt hul i gasskabet, så min samling en nærmest EX-sikker Jeg talte med en VVS-mand for nogle år siden om at jeg ville montere LK's magnetventil til gas i målerskabet, men uha nej, der måtte ikke være noget el i det skab Pyt med viewer. I denne sammenhæng er du heldig at LK har lukket op for IHC-tablet for jer uden også Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret December 22, 2014 Rapporter Share Besvaret December 22, 2014 Tak for tilbage melding :-) vi fik nyt gas skab sat op for to år siden, så må lige ud og kigge i skabet, efter to ledninger. Dejligt at viewer ikke et nødvendigt. Jeg vil købe den sensor fra zigza du linker til. Endnu en gang tak :-)Btw. Nu siger du man skal have app på tablet. Og vi har da også iPad og det hele. Men ville være cool på min mobil også (Android) er det også muligt der ? Eller er det kun tablet versionen ? SilverLine 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret December 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 22, 2014 Nix kun på tablet desværre. Jeg har også selv haft den tanke i hovedet i dag at det kunne være super at have det på min iPhone. Også set i lyset af at man altid har sin mobil i nærheden og mange har 6, eller 6+ og derfor ikke rigtig bruger iPad mere. Men vi må sende noget feedback til LK om at vi ønsker samme funktion på mobilen Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret December 22, 2014 Rapporter Share Besvaret December 22, 2014 De burde lave ios tablet appen så den også kørte på iphone 6 / 6plus, det ville give god mening. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret December 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 22, 2014 Hej Lars. Jeg fandt din el-måler, men der er ikke "N" værdier man kan trække ned til "N heltal"Falken.vis Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kristian Poulsen Besvaret December 23, 2014 Rapporter Share Besvaret December 23, 2014 Min gasmåler har to ledninger som standard Det lyder interessant. Kunne du evt. tage et billede af din måler, og vise hvor de 2 ledninger sidder. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret December 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 23, 2014 Hej Lars. Jeg fandt din el-måler, men der er ikke "N" værdier man kan trække ned til "N heltal"Det virker selv om blokken ser anderledes ud Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret December 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 23, 2014 Det lyder interessant. Kunne du evt. tage et billede af din måler, og vise hvor de 2 ledninger sidder.Hej Kristian. Følg mit link i indlæg 8 i denne tråd og se så indlæg 9 i den tråd der kommer frem Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 23, 2014 Rapporter Share Besvaret December 23, 2014 Hej Lars. Jeg fandt din el-måler, men der er ikke "N" værdier man kan trække ned til "N heltal"OK jeg redigerer lige FB´n så den anvender N heltal istedet for tæller.Men hav lige tålmodighed her i julen. Nå, det gik stærk. Prøv denne. Ingen garanti da den ikke er testet over længere tid, mht uge/måneds wrap. Elmåler med N heltal.zip Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret December 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 23, 2014 OK jeg redigerer lige FB´n så den anvender N heltal istedet for tæller.Men hav lige tålmodighed her i julen.Hvad er forskellen Lars? Og den nye blok (visning af tal på Ihc-tablet) jeg har lagt den op, kan du lave en stor model af den med 30 "kanaler" på? Det er trivielt at lægge 25 fb'er ind og forbinde det hele til...Man skal bare se hvad "udgangen" som kan ses på iPad hedder, ellers kan man ikke gennemskue det.Smartest ville det være hvis man har en indstilling og kan sætte op hvor mange "kanaler" der skal være. Og jeg venter spændt, næsten ligesom børnene juleaften Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 23, 2014 Rapporter Share Besvaret December 23, 2014 Jeg skal prøve at lave en ved lejlighed, nu er det fyraften og jeg skal hjem og lave risengrød Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret December 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 23, 2014 Altså, jeg fører jo lidt kontrol med mit energiforbrug her i hytten da det er rimeligt højt til tider.Jeg aflæser målerne hver uge og følger forbruget nøje. Kan du lave det så jeg har ugeudlæsning på hver uge på blokken også? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 29, 2014 Rapporter Share Besvaret December 29, 2014 Hvad er forskellen Lars? Og den nye blok (visning af tal på Ihc-tablet) jeg har lagt den op, kan du lave en stor model af den med 30 "kanaler" på? Det er trivielt at lægge 25 fb'er ind og forbinde det hele til...Man skal bare se hvad "udgangen" som kan ses på iPad hedder, ellers kan man ikke gennemskue det.Smartest ville det være hvis man har en indstilling og kan sætte op hvor mange "kanaler" der skal være. Og jeg venter spændt, næsten ligesom børnene juleaften Forskellen er såmænd bare hvilken type variabel man har kodet ind i programmet. Den oprindelige var lavet med "tæller" [123] og den nye med "tal" [N] så det er samme type som den nye Tablet FB. Jeg har prøvet at lave et par egne kopi ´r af Tablet FB´n med 2 "kanaler" for at få testet om det virker. Har ikke dog lige en installation og Ipad jeg lige kan teste på nu, så vil du prøve om den virker, og i givet fald hvilken en af de 2 udgaver der kan viser data på "kanal 2". Bjarne SørensenKan du lave det så jeg har ugeudlæsning på hver uge på blokken også? Man kan godt lave det med flere uger, men det er lidt tricky at kode ugenumre automatisk, så programmet altid kan "gætte" den rigtige uge, uanset hvornår det bliver startet op. Det skal jeg lige have helt styr på først. Herefter er det ikke noget problem at lave og gemme de sidste 52/53 logninger. tablet.zip Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret December 29, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 29, 2014 Fedt Lars. Jeg tester lidt på det i aften. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret December 29, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 29, 2014 Så er det sat op, jeg har taget den samme puls (mandag) og sendt til alle 2X2 kanaler, så må jeg lige se i aften. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret December 29, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 29, 2014 Allerede nu kan jeg se at den vel skulle virke efter planen? Både tablet "1" og tablet "2" har talt de 8 pulser. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts