Ulle Skrevet December 16, 2014 Rapporter Share Skrevet December 16, 2014 Har i fundet de gode nyheder i den opdateret version? DarrelRict 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret December 20, 2014 Rapporter Share Besvaret December 20, 2014 Det var dejligt med udlæsnig af tal, kunne være rigtig fedt hvis vi også kunne lægge tal IND i controleren. Men når det kommer så er der jo slet ingen grund til af lave et SceneDesign projekt. Hmm - hvis man arbejder vider med blokken, så vær lige opmærksom på at Ipaden tilsyneladende tager vædien fra INPUT på blokken, eller har jeg klokket i det. Vi siger tak til App udvikleren. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret December 21, 2014 Rapporter Share Besvaret December 21, 2014 Det var dejligt med udlæsnig af tal, kunne være rigtig fedt hvis vi også kunne lægge tal IND i controleren. Men når det kommer så er der jo slet ingen grund til af lave et SceneDesign projekt. Hmm - hvis man arbejder vider med blokken, så vær lige opmærksom på at Ipaden tilsyneladende tager vædien fra INPUT på blokken, eller har jeg klokket i det. Vi siger tak til App udvikleren.Man kunne lave nogle tryk (på skærmen) der sender et antal pulser afsted til controlleren. Et tryk til "1'erne", et til "10'erne", et til 100'erne" osv, på den måde kunne du smide tal afsted til den Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret December 22, 2014 Rapporter Share Besvaret December 22, 2014 Det var dejligt med udlæsnig af tal, kunne være rigtig fedt hvis vi også kunne lægge tal IND i controleren. Hvad skal du bruge det til ? Og er det noget der kun sker få gange eller rimeliig tit ?Få gange - ja så kan man jo logge på Sceneview og rette. Det behøver man nok ikke videreudvikle app´n for. Men er det noget du har behov for på f.eks. daglig basis ja så kan jeg forstå behovet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ulle Besvaret December 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 22, 2014 Nogen der har fundet ID i FB som gør at den kan ses op iPad?Ville være smart hvis men fx har en FB med 10 tal udlæsninger, at man så ikke skal bruge 10 af de FB der er lavet til iPad udlæsning, men bare tilpasse ens egen så de tal kommer ud. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ulle Besvaret December 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 22, 2014 Dette gør det: <functionblock id="_0x4b28" name="Visning af tal på IHCTablet" master_name="Visning af tal på IHCTablet" master_programmer="UH" master_date_year="2014" master_date_month="12" master_date_day="22" locked="yes" icon="_0x10" udf="#Visning af tal på IHCTablet#"> <inputs id="_0x4c23" name="Input" icon="_0x4" note="Variablene i denne gruppering er input til funktionsblokken"> <resource_integer id="_0x4d0b" name="Heltal" udf="#I01#"/> </inputs> <outputs id="_0x4e24" name="Output" icon="_0x14" note="Variablene i denne gruppering er output fra funktionsblokken"> <resource_integer id="_0x4f0b" name="Heltal" udf="#O01#"/> </outputs> <settings id="_0x5025" name="Indstillinger" icon="_0xd" note="Variablene i denne gruppering er indstillinger til funktionsblokken"/> <internalsettings id="_0x5129" name="Interne variable" icon="_0x13" note="Variablene i denne gruppe er private variable til funktionsblokken"/> <programs id="_0x5226" name="Programmer" icon="_0x19" note="Gruppering af funktionblokkens programmer"> <program_simple id="_0x531e" name="Program" icon="_0x7"> <events id="_0x5464" name="Hændelser" icon="_0xb" note="Hændelser som starter program"> <event_power id="_0x55c8" name="Powerup" icon="_0xc" note="Start program ved Powerup"/> <event id="_0x56c8" name="%P bliver ændret" icon="_0xc" note="Start program når %P skifter værdi" link1="_0x4d0b" method="_0x96"/> </events> <actions id="_0x5766" name="Kommandoer" icon="_0x8" note="Gruppering af kommandoer som udføres når hændelse er indtruffet" type="_0x2"> <action id="_0x58ca" name="%P = %S" icon="_0x9" note="Sætter %P til samme værdi som %S" link1="_0x4f0b" link2="_0x4d0b" method="_0x1e"/> </actions> </program_simple> </programs></functionblock> Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret December 23, 2014 Rapporter Share Besvaret December 23, 2014 Det var måske ikke så meget "tal" der skulle indlæses, det jeg havde i tankerne var, via iPaden, at ændre indstillingerne i FBerne. F.eks. ændre om rummet er med i "Sluk alt" osv. Hvis dette blev muligt, ville alle kundernes "veje" ind til IHC være igennem iPaden og ikke en kombination af PC og iPad.Dette kunne selvfølgelig laves med en ny Fb og et brugerdefineret indgangspunkt til hver indstillings mulighed. Jeg ville dog foretrække en mere "samlende" løsning som f.eks. tal, hvor hver værdi så får sin egen betydning. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Michael Tøttrup Besvaret December 31, 2014 Rapporter Share Besvaret December 31, 2014 Har været ved at lege lidt med den nye FB til visning af tal på tablet. Det bliver fedt at kunne få nogle tal fra el og varmemåler ned på tableten, som er bygget i væggen som centralt betjeningspanel. Men men men, jeg kan simpelthen ikke lige lure, hvordan jeg får det frem i appen? Skal der oprettes noget i scenedesign først, eller burde man kunne finde "N heltal" inde i appen og tilføje uden et sceneprojekt? Som jeg kan se, kan jeg kun se den pulserende indgang fra elmåleren i appen. En venlig sjæl, der kan give en beskrivende guide til hvordan i har fået det frem? Godt nytår Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 BrianPedersen Besvaret December 31, 2014 Rapporter Share Besvaret December 31, 2014 Hvis du har brugt den rigtige FB til visning på tablet, så skal du bare via tablet gå ind på controlleren i menuen, og under lokationen den ligger, så skal dit N-Heltal ligge til at du kan trække den over i App Projektet.. der skal ikke laves noget i scenedesign.. prøv evt. at smide dit program op her, så vi kan se om du har brugt den rigtige FB.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Michael Tøttrup Besvaret December 31, 2014 Rapporter Share Besvaret December 31, 2014 Sad med min kaffe og kom i tanke om, at det sgu nok var en god ide at genstarte appen. Blev i tvivl om at jeg havde fået det gjort. Det havde jeg så ikke - kan jeg afsløre haha.. Nu virker det... Men tak for hurtig respons Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 BrianPedersen Besvaret December 31, 2014 Rapporter Share Besvaret December 31, 2014 Den fejl har jeg gjort mange gange... App´en skal genstartes før den hentet nyt projekt... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Michael Tøttrup Besvaret December 31, 2014 Rapporter Share Besvaret December 31, 2014 Men men, nu har jeg fået aktuel målervisning ud på brugerfladen. Men den viser 1038 kWh, trods jeg har sat den aktuelle aflæsning til 10264 kwh i FB'en? Har du haft problemer med det? puls pr. kwh er også sat til de 1000 pr kw, som måleren giver. Det synes jeg ser underligt ud :S Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 BrianPedersen Besvaret December 31, 2014 Rapporter Share Besvaret December 31, 2014 Har du sat tallet i service view eller i visual ? visningstallet skal rettes i service view, og puls tallet sættes i visual softwaren... hvorfor den så lige er endt ud i 1038kwh kan jeg ikke lige svare dig på... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Michael Tøttrup Besvaret December 31, 2014 Rapporter Share Besvaret December 31, 2014 Tak! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikael Offersen Besvaret January 11, 2015 Rapporter Share Besvaret January 11, 2015 Det kan godt være det lyder dumt, men hvor ligger den fb henne? Kan ikke lige se det, men har heller ikke fået de rigtige øjne i her til morgen... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret January 11, 2015 Rapporter Share Besvaret January 11, 2015 God morgen Se mit indlæg #14 i denne tråd Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikael Offersen Besvaret January 13, 2015 Rapporter Share Besvaret January 13, 2015 Tak for det, men jeg kan ikke få det til at virke. Har prøvet at genstarte app'en men uden held. Blokken er ganske simpel, men hvorfor kan man ikke kode den selv og få det til at virke. Den er jo låst og alt muligt... Jeg kan ikke gemme den i visual, eller det vil sige det kan jeg godt, men den kommer ikke frem i FB menuen, selv om den lige er gemt, så kan ikke vælge den jeg har downloadet. Hvad gør jeg forkert? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret January 13, 2015 Rapporter Share Besvaret January 13, 2015 Hej Mikael.1. Hvad virker ikke? Kan du ikke se heltals FB'en i app'en?2. Du kan godt ændre i funktions blokken, du skal bare højreklikke og vælge "Lås op"3. Du åbner proveltet i zipfilen, højreklikker på den FB der ligger i, og vælger GEM. Så LUKKER du visual og åbner det igen og nu kan du sætte FB'en ind fra den placering du har gemt den på. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikael Offersen Besvaret January 16, 2015 Rapporter Share Besvaret January 16, 2015 Sådaaaan mand, fik det til at virke... Tak for hjælpen til dig Bjarne Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret January 16, 2015 Rapporter Share Besvaret January 16, 2015 Det var så lidt Mikael Det er også ret blæret Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Ulle
Har i fundet de gode nyheder i den opdateret version?
Link til kommentar
Del på andre sites
44 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts