Hop til indhold
  • 0

Scenarie/dimmer kodning?

Jens M. Kofoed
 Share

Spørgsmål

Hej.Jeg har nu forsøgt at søge her inde i forumet, på google og hos LK samt kigget diverse VIS filer igennem for at se hvordan man programmere et senarie samt hvordan man programmere en wireless dimmer til en given lysniveau i %, uden resultat.Så derfor spørger jeg her i forummet:Hvordan sætter man en wireless dimmer til lys på en programmeret lysniveau. fx. tryk øv give 25%, øh giver 50%, nv giver 75% på en og samme dimmer.De scenarie kodninger jeg kan finde er alle sat til en trødført dimmer.Med venlig hilsenJens M. Kofoed

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Når du koder senarie på en wireless dimmer spørger den automatisk om lysniveau, så det kan næsten ikke være nemmere. Du bruger bare standard fb..Så snart du trække scenarie udgang over på lysdæmper spørger den dig hvilket niveau du vil have den til at stå på, ligesom den vil spørge om en almindelig lampe skal være on/off..Håber jeg fik det forklaret rimeligt.. Ellers bare skriv igen..

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej, og tak for svaret.Jeg har nørdet en del i programmet og fandt selv ud af, at det var den eneste måde at gøre det på.Jeg havde en naiv tanke som sagde, at man kunne lave en program løkke som startede på fx. 30% og så talte op i % (via justerbar stig/falde hastighed) når tryk blev påvirket, når procent satsen kom op på max (justerbar parameter) skulle programmet automatisk tælle ned igen, til minimum og op igen. Den angivne procentsats skulle så kunne gives til flere lysdæmpere samtidig. Og derved at flere lysdæmpere kørte synkron.Jeg kan se, at jeg skal nørde en del mere med dette punkt. Hvis der er nogen som ligger inde med foreslag til brug/programmering af lysdæmpere med scenarie er jeg meget interreseret, så min horisont kan blive udvidetmed venlig hilsenJens M. Kofoed

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg ved ik lige om du kan bruge det, men nu har jeg ombygget en funktion lidt.Den har 3 niveau tændinger, dem har jeg sat til 25 50 og 75 %, plus at den er lavet så når man tænder den med den alm. touch knap, så starter den på 65%.Disse kan man jo så selv bestemme når man sætter den ind.Jeg har laver et eksempel på bruge af den, og jeg ændrer den gerne hvis du siger hvad der skal ændres i den ;) [file name=wireless_dimmer_niveauer.zip size=4023]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/wireless_dimmer_niveauer.zip[/file]

wireless_dimmer_niveauer.zip

Link til kommentar
Del på andre sites