Hop til indhold
  • 0

Scenarie Virker Kun Første Gang...?

Kurt Petersen
 Share

Spørgsmål

Hej

Er der nogen der har et hint til, hvorfor et scenarie kun virker første gang efter upload...?

Jeg har en kombi dimmer (4-tast) hvor de øverste tangenter virker helt som de skal (tænd/regulér op - sluk/reguler ned)

Tangenten nederst skal med et enkelt tryk tænde lyset på et bestemt niveau. Det er lavet et scenarie til formålet. Det virker kun første gang efter at programmet er uploadet. Såsnart de øverste tangenter har været rørt virker scenariet ikke mere.

Hvad mon jeg har glemt?

Mvh. KSP

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Det kan være flere ting, men det er umuligt at sige hvad problemet nøjagtigt er, uden at se hvordan og med hvilke funktionsblokke det er lavet...

Et par forsigtige gæt kunne dog være noget tilbagemelding fra dimmeren til funktionsblok, angående om den er tændt eller slukket, eller/og en scenariefunktionsblok, som ikke kan fremkalde samme scenarie igen, før et andet scenarie har været valgt (f.eks. fb. 1.1.03.f).

Hvis du vedhæfter dit program, er det meget nemmere at hjælpe.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Tak, Torben. Det prøver jeg.

Jeg har vedhæftet mit nuværende program - renset for overflødige komponenter og funktionsblokke :-)

Mvh. Kurt

Ja så var det da et godt gæt jeg kom med, og det er lige nøjagtigt den fb. 1.1.03.f. der driller dig. :D

Som sagt kan du udskifte den, med den mere simple fb. jeg har vedhæftet. Ellers kan det også løses, ved at føre de tryk du bruger til regulering (altså ØV + ØH i dit tilfælde) over på den indgang, som hedder Indgang andre tryk end scenarie. Derved får fb. 1.1.03.f. besked på, at man har ændret på lysniveauet, og man kan så fremkalde scenariet igen.

Link til kommentar
Del på andre sites