Ronnid Skrevet December 3, 2014 Rapporter Share Skrevet December 3, 2014 Har opgraderet min controller og står med den gamle controller. Er der nogen der kan bruge den? Du kan komme med et bud på den, eller hjælpe mig med at få programmeret nogle ting på min nye controller, som jeg ikke kan få til at virke og så er det din hvis du kan få det til at virke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 3, 2014 Rapporter Share Besvaret December 3, 2014 Jeg ved ikke om jeg kan bruge en gammel controller, men du kan da prøve at vedhæfte dit nye projekt og skrive lidt om hvad det er du ikke kan få til at virke. Så kan det være der er en venlig sjæl eller 2 der kommer med et bud. Send evt. en PM. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ronnid Besvaret December 3, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 3, 2014 Det kunne da være fornemt :-) Jeg har to ting som vi ikke kan få til at køre: Udelyset tænder også i dagtimerne, det skal selvfølgelig kun tænde efter mørkets frembrud. mine 3 lysdæmpere tænder på fuld styrke hver gang de tændes. Med den gamle controller blev de tændt på det samme niveau som de blev slukket på. Udover det kan vi ikke få "sluk alt" til at virke, men der er vist noget med at jeg skal have opgraderet mine 3 lysdæmpere(model 350) før det kan komme til at fungere?Dalle programmering.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 3, 2014 Rapporter Share Besvaret December 3, 2014 Har tilføjet det virtuelle skumringsrelæ. Det giver så besked til dine udelys FB´r om det er mørk og PIR dermed kan tænde lyset. Når skumring siger det er lyst kan PIR ikke tænde udelys.mht Dimmerstyring af de gamle CR350 så ser det ud som om du har lavet det korrekt. Det burde virke, men det forudsætter kablingen til sluk er monteret korrekt.Har tilføjet en Sluk alt FB. Hvilke tryk du vil have til at aktivere funktionen må du lige selv ordne og tilføje. Det er den "hurtige" løsning jeg har valgt. Burde laves med en sluk rum (bare en sluk alt i rummet), og så selve sluk alt som kalder sluk rum i stedet for hver individuel FB. Det er mere struktureret. Du kan også overveje at skifte alle Kip FB´r ud med f.eks. Standardhus FB 9.xx De tilbyder mange glimrende funktioner og er forberedt til integration med hinanden. Tag en kopi af dit projekt og udskift (klip/klister) de ny FB ind. Dalle ny 03-12-2014.zip Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ronnid Besvaret December 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 4, 2014 Hvor vildt! Tak for hjælpen Lars. Jeg får lige testet i morgen og så vender jeg tilbage til dig :-D Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ronnid Besvaret December 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 5, 2014 Så nåede jeg lige at teste mens det var lyst.både det virtuelle skumringsrelæ og sluk alt virker helt perfekt! dejligt at udelyset kun tænder når det er mørkt nu :-) Dog virker "husk sidste indstilling" stadig ikke på lysdæmperne, har du gjort noget ved den? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 6, 2014 Rapporter Share Besvaret December 6, 2014 Nej dimmeren har jeg ikke gjort noget ved da det så korrekt ud.Kikker lige på det igen senere. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret December 6, 2014 Rapporter Share Besvaret December 6, 2014 Dog virker "husk sidste indstilling" stadig ikke på lysdæmperne Grunden til at den ikke husker "sidste indstilling", er at fb. 1.2.02.a er lavet på den måde, at den altid afbryder 230V forsyningsudgangen til din lysdæmper når man slukker for dimmeren - også når det er via "touch".. Lysdæmperen glemmer "sidste niveau" når den mister forsyningen.Du kan udskifte dine 1.2.02.a fb. med 1.2.01.c Fortrådet simpel dimmer. Så er det kun ved sluk alt, at den afbryder 230V forsyningen og glemmer "sidste niveau" (det er for at lave en sikker sluk alt, at man afbryder 230V forsyningen på den type dimmer, da der ikke er tilbagemelding til controlleren, om den er tændt eller slukket). Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ronnid Besvaret December 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 9, 2014 Det må jeg lige prøve om ikke jeg kan finde ud af i weekenden, tak for tippet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 9, 2014 Rapporter Share Besvaret December 9, 2014 Havde ikke lige selv testet og funden den fejl/bug som Torben beskriver, men her er et projekt med de af Torben foreslåede FB som skulle virke.Dalle ny 09-12-2014.zip Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ronnid Besvaret December 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 10, 2014 Det virker sgu :-) tusind tak for hjælpen til jer begge. Lars, du har jo programmeret det hele, vil du have den lovede gevinst i form af min gamle controller? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 10, 2014 Rapporter Share Besvaret December 10, 2014 Nej ellers tak. Har rigelig med skrammel på museumshylden i forvejen ;-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ronnid Besvaret December 11, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 11, 2014 Så bliver du fri :-D Er du interesseret Torben? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret December 11, 2014 Rapporter Share Besvaret December 11, 2014 Nej ellers tak.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts