Jess Skrevet November 28, 2014 Rapporter Share Skrevet November 28, 2014 Vil gerne koble min alarm til IHC, så systemet ved hvornår der ikke er nogen hjemme (hjemmesimulering).. I instruktionsbogen står der:Centralens output kan trække 65 mA, både ved 0V og +12VOg så er der vist et diagram:12V -------- -------- ! ! ! !0V ------------------- Tilkoblet Frakoblet Men IHC er jo 24V, så hvordan får jeg det til at tale sammen? Kan det lade sig gøre? Skal der købes nogle moduler eller andet? vh Jess Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret November 29, 2014 Rapporter Share Besvaret November 29, 2014 Det kan godt lade sig gøre, du skal have et lille 12v dc relæ med potentialefrit kontaktsæt på udgangen af din alarm, og via kontaktsættet på relæet kan du så gå ind på en input 24 ganske som et tryk.. og resten skal så bare fiskes via funktionsblokke... //Brian Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jess Besvaret November 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 30, 2014 Super :-) ..kan jeg overtale dig til at smide et link til sådan et relæ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret November 30, 2014 Rapporter Share Besvaret November 30, 2014 Det kunne være sådan en her:http://www.elvvs.dk/p/relae-komplet-rt-2c-o-12vdc-8a-100289/ den kan snildt gemmes væk inde i alarmen... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jess Besvaret February 9, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 9, 2015 Relæ er ankommet, men..... jeg er hjælpeløs uden en anvisning, og såden en var der ikke med... A1+A2 i den ene side og 2 stk. NO / COM / NC i den anden side (og er det ligegyldigt hvilken af de 2 NO/COM/NC jeg bruger)..Hvilke ledmninger skal hvorhen? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret February 9, 2015 Rapporter Share Besvaret February 9, 2015 A1 -> 12V fra din alarmcentralA2 -> 0V fra din alarmcentral COM -> 0V inputmodulNO eller NC -> indgang på et inputmodul (om det skal være NO eller NC, afhænger af om den skal sende et ON eller OFF signal når den er tilkoblet/frakoblet. Det kan jeg ikke se ud fra din stregtegning, så der må du prøve dig frem. Jeg ville nok foretrække et ON signal når alarmen er tilkoblet, men det bestemmer man jo selv). Det er ligegyldigt hvilken af de 2 NO/COM/NC du bruger. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jess Besvaret February 9, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 9, 2015 For vildt... Det virker Mange tak for jeres hjælp! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret February 10, 2015 Rapporter Share Besvaret February 10, 2015 Selvfølgelig virker det da.. du har jeg gjort som vi sagde du skulle //Brian Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts