Hop til indhold
  • 0

Både Kip Og Scenarie

frigsfrogs
 Share

Spørgsmål

Hej

Nu har jeg efterhånden brugt en del timer på at lede forummet igennem for at finde en løsning, og må nu give op og spørge selv.

Jeg har følgende tryk: øv, øh, nv, nh

Det jeg gerne vil lave er:

Når man trykker på enten øv eller øh så tænder lyset. Når man trykker på en af de to igen så slukker lyset. Det er vel simpel kip? Men problemet er nu, at jeg gerne vil have at når man holder øv inde så regulerer den scenarie op og trykker man på øh så regulerer man scenarie ned.

Det jeg har kunne finde indtil nu er, at hvis man bruger kip-løsningen så når man trykker på en af dem så øger den først lyset for herefter at sænke det. Det er jeg ikke interesseret i. Men bruger man scenarieløsningen så tænder man på øv og slukker på øh. Jeg vil gerne mixe de to løsninger, men kan ikke regne ud hvordan det skal laves.

Håber der er en der kan pege mig i den rigtige retning.

Carsten

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Vil helst hvis jeg kan bruge min FB 1.2.03.d som i forvejen bliver brugt, men kan ikke helt fange hvad du mener Martin. Jeg har prøvet at gøre følgende:

øv -> Touch på scenarie

øv -> Reguler scenarie op

øh -> Touch på scenarie

øh -> Reguler scenarie ned

Lysindikering -> Lysindikering

Scenarier/regulering <- Regulering

Dette virker ikke. Den tænder på øv og slukker på øh, men prøver man at regulere ned på øv så slukker den også.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det projekt du vedhæftede var sådan som jeg havde det oprindeligt. Så man tændte/reguler op på øv og sluk/reguler ned på øh. Dvs. det er ikke ligemeget om man trykker på øv eller øh for at tænde eller slukke. Så jeg kommer nok ikke uden om at skulle bruge "mellem"-funktionsblokke...

Har du prøvet den funktionsblok jeg har vedhæftet? Jeg har rettet i den, så et kort tryk på både Regulér scenarie op og Regulér scenarie ned, tænder/slukker dimmeren, og et langt tryk kan kun regulere lyset den ene vej. Jeg har indsat den i mit eget projekt, og der virker den da sådan.

Link til kommentar
Del på andre sites