Jacob Nielsen1354922309 Skrevet November 23, 2014 Rapporter Share Skrevet November 23, 2014 Hej Alle Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man laver indstilling for en stikkontakt så den hele tiden har strøm på, uden den er tilknyttet et tryk, men skal virke over sluk alt, og virke når man skal bruge den? VhJacob DarrelRict 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret November 23, 2014 Rapporter Share Besvaret November 23, 2014 Hvordan vil du styre/tænde den igen når den har været slukket med sluk alt, hvis ikke den er tilknyttet et tryk ?Man kan lave det sådan at den altid tænder igen uanset hvilken tryk eller FB der bliver aktiveret efter sluk alt.Prøv at vedhæfte dit program, så er det nemmere at komme med ideer og løsningsforslag. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jacob Nielsen1354922309 Besvaret November 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 23, 2014 Hej Lars Desværre har jeg ikke et færdiggt program endnu, da jeg skruer og programmere samtidig. Mit spørgsmål skyldes at jeg har en stikkontakt i stuen, hvor fjernsyn osv. er sat til, som ikke skal kunne slukkes ved en fejl, når folk skal på wc eller andet, men må gerne køre sammen med sluk alt, når huset forlades. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 BrianPedersen Besvaret November 23, 2014 Rapporter Share Besvaret November 23, 2014 Lav et tryk der hedder "hjemme" som tænder stikkontakten, og samtidigt hvis du bruger bolig blokkene, kan den fortælle forskellige fb´er at du er "hjemme" Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ole Besvaret November 24, 2014 Rapporter Share Besvaret November 24, 2014 Eller tage udgangspunkt i LK's hustilstands blok. Der er tilstande som hjemme lyst, hjemme mørkt, nat og ude. Så kan du lade hjemme lyst og hjemme mørkt sætte udgangen, og nat og ude slukke udgangen. /Ole Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jacob Nielsen1354922309 Besvaret November 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 24, 2014 Tak for de forskellige forslag. Jeg tænkte på om man kunne stille kontakten til åben, og lave et virtuellt tryk der kun kan tilgås fra tabler, android altså med viewer ? og måske sluk alt. Vh Jacob Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret November 24, 2014 Rapporter Share Besvaret November 24, 2014 Ja naturligvis. Du tilføjer bare et tryk i programmet og lader være med at montere det fysisk. Så kan du benytte det til "fjernbetjening". Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jacob Nielsen1354922309 Besvaret November 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 24, 2014 Okay, det kikker jeg på. Der er opstået et nyt problem i min opstart. Når mit lys i bryggers er slukket, tænder spisestuen det, men lyset i spisestuen blinker bare, og dette gælder også min baldakin. Jeg kan slukke og tænde lyset i bryggers fra trykket derude, og det slukker ikke fra spisestuen, hvad har jeg lavet galt??Katrinelystvej 24 min.zip Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret November 24, 2014 Rapporter Share Besvaret November 24, 2014 Du benytter en Puls FB i Spisestue. Den vil ikke tænde ikke lyset, men giver en puls. Udgangen fra denne FB skal styre en anden FB, ikke lampen. Du har i øvrigt også konfigureret samme udgang flere steder: 4 . 01 Stikkontakt Udgang Bryggers Dør spisestue 5x1,5mm2 NOIKJ TK14 3 X4 . 01 Stikkontakt Udgang TK11-brun Bryggers Dør stue 5x1,5mm2 NOIKJ TK11 X Brun4 . 04 Stikkontakt Udgang Bryggers Hjørneskab 5x1,5mm2 NOIKJ 111 X X4 . 04 Lampeudtag Udgang Bad stue Nord Loft 7x1,5mm2 NOIKJ TK6 X X Det er ikke direkte de steder du refererer til men det kan forvirre controlleren så den laver mærkelige ting. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jacob Nielsen1354922309 Besvaret November 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 24, 2014 Tak Lars Ja det kan jeg se, er et problem med de løse ender, eller modsat!!!! Problemet er opstået for mig ved overgang til ny kontroller og jeg kunne ikke få programmet ud, og er startet forfra, så nogle vil ramme hinanden indtil jeg når igennem alle ledninger. Hvilken løsning foreslår du til min spisestue til kort/lang tryk? Jeg synes dem jeg har kikket på mangler udgange. VH Jacob Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret November 24, 2014 Rapporter Share Besvaret November 24, 2014 Prøv med Standardhus FB 9.xDe er forberedt med det meste. Ingen grund til at side og rode med det.http://www.ihc-user.dk/forum/files/file/5-projektfil-ihcstandardver31/ Indskyd evt. en kort/lang FB på de tryk der har behov for dette og hvor du ønsker "dobbelt funktion". Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret November 24, 2014 Rapporter Share Besvaret November 24, 2014 Hej Alle Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man laver indstilling for en stikkontakt så den hele tiden har strøm på, uden den er tilknyttet et tryk, men skal virke over sluk alt, og virke når man skal bruge den? VhJacobHvis du har en pir i huset man passerer kan den bare tænde for tv"et og så kan det kun slukkes via slukalt Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Jacob Nielsen1354922309
Hej Alle
Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man laver indstilling for en stikkontakt så den hele tiden har strøm på, uden den er tilknyttet et tryk, men skal virke over sluk alt, og virke når man skal bruge den?
Vh
Jacob
Link til kommentar
Del på andre sites
11 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts