Hop til indhold
  • 0

Kan Ikke Forbinde Usb.

Ronnid
 Share

Spørgsmål

Jeg har set at der er mange tråde om emnet, men jeg har ikke haft held med at finde en løsning der virker.

Fik opgraderet controlleren den anden dag(den gamle var 13 år gammel) og vi har fået programmeret det meste, men har stadig ikke haft helt til at logge ind i administrator via usb. Jeg kan sagtens komme ind i Visual bare ved at trykke på programmerings filen og nede i højre hjørne af vinduet står "controlleren" også og blinker og siger "forbindelse via usb" hvis jeg kører musen over.

Men hver gang jeg prøver at logge ind via jeg beskeden "login via usb mislykkedes". Jeg kan heller ikke få forbindelse via firmwareloaderen

Jeg har prøvet følgende:

opdateret java.

lavet undtagelse i Java til http://usb/.

Slået firewall helt fra(har ikke noget virus program).

Prøvet to forskellige usb kabler.

Prøvet alle usb porte.

Prøvet to forskellige computere.

Downloadet og tjekket at det er Schneider usb driveren der kører.

Jeg har hentet både firmware reset filen og ip reset filen, men kan jo ikke køre dem da jeg ikke kan få forbindelse til firmwareloaderen heller.

Nogen gode ideer til hvad der kan være galt??

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Jeg har set at der er mange tråde om emnet, men jeg har ikke haft held med at finde en løsning der virker.

Fik opgraderet controlleren den anden dag(den gamle var 13 år gammel) og vi har fået programmeret det meste, men har stadig ikke haft helt til at logge ind i administrator via usb. Jeg kan sagtens komme ind i Visual bare ved at trykke på programmerings filen og nede i højre hjørne af vinduet står "controlleren" også og blinker og siger "forbindelse via usb" hvis jeg kører musen over.

Men hver gang jeg prøver at logge ind via jeg beskeden "login via usb mislykkedes". Jeg kan heller ikke få forbindelse via firmwareloaderen

Jeg har prøvet følgende:

opdateret java.

lavet undtagelse i Java til http://usb/.

Slået firewall helt fra(har ikke noget virus program).

Prøvet to forskellige usb kabler.

Prøvet alle usb porte.

Prøvet to forskellige computere.

Downloadet og tjekket at det er Schneider usb driveren der kører.

Jeg har hentet både firmware reset filen og ip reset filen, men kan jo ikke køre dem da jeg ikke kan få forbindelse til firmwareloaderen heller.

Nogen gode ideer til hvad der kan være galt??

Er controlleren opsat med specifik port nr. F.eks x.x.x.x:8080

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Java sikkerhed kan du prøve at sætte helt lavt.

Men prøv med firmwareloaderen på følgende måde:

Sluk controlleren

Start firmwareloadere så den søger efter controlleren

Tænd controlleren

Så plejer den at kunne fange den. Herefter giver du den reset firmwaren.

Tricket virkede, firmware loaderen fangede usb´en efter at have slukket controlleren. Men til gengæld vil loaderen ikke acceptere reset firmwaren. firmware skal minimum være version 2.7.144(eller noget i den retning) får jeg besked om.

Så jeg prøver bare at genindlæse 2.7.190 og det gør den også fint, men øjeblikket efter den er færdig vil firmwareloaderen ikke fange usb´en mere og http://usb/ giver sammme besked om at login via usb mislykkedes

Jeg bruger den reset fil som du selv har lagt op her : http://www.ihc-user.dk/forum/files/file/2-reset-factory-defaultzip/

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jaaaaaaaaaaaaahhhhhh!!! 

Fandt ud af det.

Studsede over det med at sætte sikkerheden ned i Java, og opdagede at det kun var i Java 7 og ikke 8 som jeg har at man kunne sætte den ned til medium. Så jeg installerede 7eren i stedet for og satte sikkerhed til medium og vupti, så er der hul igennem. 

Link til kommentar
Del på andre sites