Mikkel Skovgaard Besvaret January 3, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 3, 2016 17 timer siden, Peter Friis1354922272 skrev: Hej Mikkel En stor tak for dit gode arbejde, det er et super projekt! hvad er status på integration mod IFTTT? Glæder mig til den næste version:-) Jeg har kun kigget kort på det - jeg prioritere lige nu at få styring/input til at virke optimalt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret January 3, 2016 Rapporter Share Besvaret January 3, 2016 Jeg har leget en del med log funktionen, og har et par ønsker til næste version. Log af temperatur sker ofte med 14 decimaler, hvilket er væsentlig flere end IHC controllerens 8 bit arkitektur er i stand til at presenter. Desværre kan man ikke bare droppe de sidste 13 decimaler, selvom de er mere villedende end vejledende. F.eks. -4.6999998092651 bør rundes ned til -4.7, mens -4.8000001907349 bør rundes op til -4,8 0 grader bliver logget som teksten "blank". Det vil være dejligt med et 0 i steddet. Flag og udgange bliver logget med status sand eller falsk. Det vil være dejligt hvis de blev logget som on og off, som vel er mere korrekt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 3, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 3, 2016 1 time siden, Lars1 skrev: Jeg har leget en del med log funktionen, og har et par ønsker til næste version. Log af temperatur sker ofte med 14 decimaler, hvilket er væsentlig flere end IHC controllerens 8 bit arkitektur er i stand til at presenter. Desværre kan man ikke bare droppe de sidste 13 decimaler, selvom de er mere villedende end vejledende. F.eks. -4.6999998092651 bør rundes ned til -4.7, mens -4.8000001907349 bør rundes op til -4,8 0 grader bliver logget som teksten "blank". Det vil være dejligt med et 0 i steddet. Flag og udgange bliver logget med status sand eller falsk. Det vil være dejligt hvis de blev logget som on og off, som vel er mere korrekt. Det ser jeg på. Ang. 3 så laver jeg nok ikke om på det, alternativt bliver det 0 og 1. Det bruges generelt. Jeg er dog ved at lave meget om så måske bliver det også lavet om. Men tak for alt input Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret January 3, 2016 Rapporter Share Besvaret January 3, 2016 Ingen af ønskerne er kritiske. Jeg ser heller at der kommer support for fugt/temp og lux/temp sensorne. :-) Vedr. 3. så vil jeg mene 0 og 1 er bedre end sandt eller falsk, selv om on/off nok vil være det mest korrekte. Men igen. Heller support for de nye produkter end denne rettelse hvis der skal prioriteres. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 4, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 4, 2016 10 timer siden, Lars1 skrev: Ingen af ønskerne er kritiske. Jeg ser heller at der kommer support for fugt/temp og lux/temp sensorne. :-) Vedr. 3. så vil jeg mene 0 og 1 er bedre end sandt eller falsk, selv om on/off nok vil være det mest korrekte. Men igen. Heller support for de nye produkter end denne rettelse hvis der skal prioriteres. Jeg gør mit bedste Men ang. det med sand/falsk så er det fordi der er MANGE forskellige ting der kan være booleans - f.eks. et flag værdi som reelt set ikke behøver dække over on/off. De er booleans derfor vises de som sand/falsk Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret January 4, 2016 Rapporter Share Besvaret January 4, 2016 4 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev: Jeg gør mit bedste Men ang. det med sand/falsk så er det fordi der er MANGE forskellige ting der kan være booleans - f.eks. et flag værdi som reelt set ikke behøver dække over on/off. De er booleans derfor vises de som sand/falsk Ved alm. programering vil jeg give dig ret, men LK har valgt at i Visual og i serviceview, så er booleans værdier altid on/off. Det gælder indgang, udgang og flag. Et andet argument for on/off, er at du har forhåbentlig langt flere ind/udgange end flag. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 4, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 4, 2016 1 time siden, Lars1 skrev: Ved alm. programering vil jeg give dig ret, men LK har valgt at i Visual og i serviceview, så er booleans værdier altid on/off. Det gælder indgang, udgang og flag. Et andet argument for on/off, er at du har forhåbentlig langt flere ind/udgange end flag. Den næste version understøtter at du får dem ud som: false eller falsk eller 0 true eller sand eller 1 Clemen 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 5, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 5, 2016 På 1/4/2016 at 13:20 , Lars1 skrev: Ved alm. programering vil jeg give dig ret, men LK har valgt at i Visual og i serviceview, så er booleans værdier altid on/off. Det gælder indgang, udgang og flag. Et andet argument for on/off, er at du har forhåbentlig langt flere ind/udgange end flag. Så kan jeg glæde dig med den næste version får: sand/falsk, true/false, 1/0 og on/off Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret January 5, 2016 Rapporter Share Besvaret January 5, 2016 4 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev: Så kan jeg glæde dig med den næste version får: sand/falsk, true/false, 1/0 og on/of Det kan man næsten kalde en forsinket jule gave. ps. håber det er off fremfor of. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Peter Johansson Besvaret January 7, 2016 Rapporter Share Besvaret January 7, 2016 Finns det någon möjlighet att få integration mot homebridge? Om detta vore möjligt så öppnar det för att styra ihc med siri i Apples produkter... Jag har testat att köra det mot min sonos och lite annat och det funkar klockrent! Går att läsa mer om homebridge på https://github.com/nfarina/homebridge /peter Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 7, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 7, 2016 7 timer siden, Peter Johansson skrev: Finns det någon möjlighet att få integration mot homebridge? Om detta vore möjligt så öppnar det för att styra ihc med siri i Apples produkter... Jag har testat att köra det mot min sonos och lite annat och det funkar klockrent! Går att läsa mer om homebridge på https://github.com/nfarina/homebridge /peter Det er noget jeg kun har kigget ganske lidt på - det er next step for IHC Captain - pt. er planen i grove træk Events/handlinger "væk fra" IHC controlleren og ud til - f.eks. at styre Sonos, log etc. Påvirke/sætte IHC controlleren - altså tænd/sluk via brugerfladen i IHC Captain Tidsbaseret log - altså gem data eller udfør en handling med faste intervaller/tidspunkter Påvirke/sætte IHC controlleren udefra - f.eks. fra homebridge, sms, e-mail etc. Jakob Mikkelsen og Peter Johansson 2 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren S Besvaret January 7, 2016 Rapporter Share Besvaret January 7, 2016 1 time siden, Mikkel Skovgaard skrev: 4. Påvirke/sætte IHC controlleren udefra - f.eks. fra homebridge, sms, e-mail etc. Inkluderer det muligheden for at sætte temperature i IHC via f.eks. et eksternt script? Leger lidt med tanken om at få pensioneret mit Wavin system til fordel for styring via IHC. Har fundet nogle smarte (små!) trådløse sensorer som jeg kan fiske temperaturen ud af via API kald. Dog ikke til meget nytte før jeg kan sende den info videre til IHC'en. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 7, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 7, 2016 38 minutter siden, Søren S skrev: Inkluderer det muligheden for at sætte temperature i IHC via f.eks. et eksternt script? Leger lidt med tanken om at få pensioneret mit Wavin system til fordel for styring via IHC. Har fundet nogle smarte (små!) trådløse sensorer som jeg kan fiske temperaturen ud af via API kald. Dog ikke til meget nytte før jeg kan sende den info videre til IHC'en. Det er korrekt Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 11, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 11, 2016 Jeg beklager stilheden men der har været lidt travlt med arbejde og familie - men lidt kode tid på den gamle kaptajn er det da blevet til... Lars1, Clemen, arnskov og 1 other 4 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret January 12, 2016 Rapporter Share Besvaret January 12, 2016 On 3 January 2016 at 9:02 PM, Lars1 said: Noget nyt om hvornår vi andre kan prøve betaen? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret January 12, 2016 Rapporter Share Besvaret January 12, 2016 Okay min sidste besked blev lidt underligt, ved ikke hvorfor den pakkede den ind i en quote Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 12, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 12, 2016 Jeg forventer den er klar i inden udgangen af Januar Thorbjørn skelboe, Clemen, Jakob Mikkelsen og 1 other 4 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 23, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 23, 2016 Lidt fra min Android. TorbenSørensen, Nicolas Søgaard, Lars Jacobsen og 2 others 5 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolas Søgaard Besvaret February 6, 2016 Rapporter Share Besvaret February 6, 2016 Mikkel, Du er for sindsyg! Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolas Søgaard Besvaret February 8, 2016 Rapporter Share Besvaret February 8, 2016 Mikkel, hvis du mangler noget plads, har jeg et domæne jeg ikke bruger til andet end at vise mine firma kontakt oplysninger Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret February 8, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 8, 2016 13 minutter siden, Nicolas Søgaard skrev: Mikkel, hvis du mangler noget plads, har jeg et domæne jeg ikke bruger til andet end at vise mine firma kontakt oplysninger Tak men det behøves ikke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolas Søgaard Besvaret February 8, 2016 Rapporter Share Besvaret February 8, 2016 3 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev: Tak men det behøves ikke. Noget andet du behøver i din videre udvikling? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret February 8, 2016 Rapporter Share Besvaret February 8, 2016 1 time siden, Nicolas Søgaard skrev: Noget andet du behøver i din videre udvikling? 48 timer i døgnet vil jeg gætte på. Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolas Søgaard Besvaret February 10, 2016 Rapporter Share Besvaret February 10, 2016 På 8/2/2016 at 22:42 , Lars1 skrev: 48 timer i døgnet vil jeg gætte på. Den bliver sgu svær.. Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts