Hop til indhold
  • 0

Dimmer, Pir, Ur, Konstantlys, Skumring Mm.

Otto Knudsen
 Share

Spørgsmål

Hej! Jeg er ny bruger på IHC-User.dk. Jeg har lige skiftet min controller til Visual 2. Jeg har en gang, hvor lyset i dag bliver styret af Pir, konstantlys, skumring og slukalt. Det har kørt fint i mange år; men nu ønsker jeg at koble en dimmer (CR-600) ind, hvor jeg ønsker at Pir i perioden 22:00 til 7:00 tænder lyset dæmpet til feks. 30%, når pir bliver aktiveret. Ellers 100%. Jeg har en Fuga 2 tryk med 1 led, som gerne skal tændes ved konstant lys. Skumringsrelæet er naturligvis styrende for om lyset kan tændes ved pir. Har derudover sluk alt funktion. Har overvejet at sætte et mekanisk ur ind til at løse dette. Er der nogen som har en løsning til programmering af dette?

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

En 600-CR dimmer har ikke niveauer, så du kan ikke i programmet definere hvor mange % den skal lyse med, men du kan sætte et IHC Output 1-10V på sammen med en 600-CR og så skal du styre i niveauer..

Alternativt, og sikkert billigere, hvis du kan nøjes med 500W og hvis det er muligt installationsmæssigt, at dele installationen op, så du bruger 2 stk Wireless dæmpere (250w pr stk) dem kan du styre nøjagtig i niveauer fra controlleren...

Som sidste udvej, og bestemt en Georg Gearløs løsning, så kan en 600-CR styres med en 1Kohm potmeter, så kan du montere sådan en, og måle værdierne for dine ønskede to lysstyrker, og så skifte potmeteret ud med to modstande og et lille 24v skifterelæ der er styret af en 24v output... så hvis 24v udgangen er trukket, så er der forbindelse i den ene modstand, og hvis den ikke er trukket, er der forbindelse i den anden modstand, og vupti to niveauer ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

En 600-CR dimmer har ikke niveauer, så du kan ikke i programmet definere hvor mange % den skal lyse med, men du kan sætte et IHC Output 1-10V på sammen med en 600-CR og så skal du styre i niveauer..

Alternativt, og sikkert billigere, hvis du kan nøjes med 500W og hvis det er muligt installationsmæssigt, at dele installationen op, så du bruger 2 stk Wireless dæmpere (250w pr stk) dem kan du styre nøjagtig i niveauer fra controlleren...

Som sidste udvej, og bestemt en Georg Gearløs løsning, så kan en 600-CR styres med en 1Kohm potmeter, så kan du montere sådan en, og måle værdierne for dine ønskede to lysstyrker, og så skifte potmeteret ud med to modstande og et lille 24v skifterelæ der er styret af en 24v output... så hvis 24v udgangen er trukket, så er der forbindelse i den ene modstand, og hvis den ikke er trukket, er der forbindelse i den anden modstand, og vupti to niveauer ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Ved godt at der ikke er niveauer på en CR-600; men den kan vel huske det sidste niveau der er brugt og på den måde kan man vel styre niveauet, når uret hhv. en on eller off?

ved "off" kunne man styre lyset udelukkende med pir og ved "on" bruge dimmeren. Til dette kunne jeg måske bruge et mekanisk ur? Men dimmeren skal vel kun have en puls, for ikke at ændre niveauet både ved tænd og ved sluk. det er der min programmering går galt. Kunne det ikke være en løsning?

Link til kommentar
Del på andre sites