Hop til indhold
  • 0

4 slutte spørgsmål - hvordan?

Jens Ostenfeld
 Share

Spørgsmål

Hej!Mit spørgsmål går på hvordan jeg færdiggør programmering af et 4 slutte svagstrømstryk uden dioder med en stikkontakt nedenunder. Som eksempel anvendes soveværelset, men samme eller næsten samme model går igen mange steder i huset. Først lidt baggrund:Systemet er fuldt fortrådet, der er ingen wireless komponenter.Tavlen er ikke lavet endnu, men IHC komponenterne er anskaffet.De to øverste tryk går hhv på et lampeudtag i loft og spots i loft. Begge skal kunne tændes og slukkes ved kort tryk og dæmpes ved langt/konstant tryk. Når man tænder efter at have dæmpet, skal den foregående lysstyrke kunne huskes. Nederst til venstre på svagstrømstrykket skal man kunne tænde og slukke stikkontakten umiddelbart under svagstrømstrykket. Nederst til højre på svagstrømstrykket skal man kunne ”slukke alt” på svagstrømstrykket. Med sluk at menes her slukke begge lysgrupper og stikkontakten. Lysgrupperne skal endvidere resettes, således at lyset næste gang tænder på fuld styrke.Sp 1) Jeg har indkøbt IHC Control Dimmer 350 LR/CR til tavlen til at dæmpe lyset. Jeg har hørt, at der er mindst varme og støjudvikling ved at styre dem med et 24V outmodul, så det er der umiddelbart indkøbt til. Nu da jeg gerne vil kunne resette dem på sluk-alt trykket, dvs. få dem til at tænde på 100% styrke næste gang, skal jeg så også ofre et 230V outputmodul-udgang til at ”tage strømmen” på dimmeren – eller kan man programmere sig fra det?Sp 2) I installations-vinduet har jeg indsat 1 stk Tryk 4 tast, 2 stk Dimmer touch, og 1 stk stikkontakt, korrekt?Sp 3) Hvad ligger der i termen ”touch”?Sp 4) I funktions-vinduet anvender umiddelbart funktionsblokken ”1.2.01.a. Fortrådet simpel dimmer styring for 1 og 2 tast betjening” til at styre lyset i de to grupper. Jeg anvender indgangen ” Tænd/sluk og Regulér op/ned” og udgangen ” Monteres på klemme 1 på dimmer”, er det korrekt?Sp 5) Til stikkontakten anvender jeg umiddelbart ”1.1.01. Kip blok med tænd, sluk og timer funktion”, korrekt?Sp 6) Hvordan laver jeg sluk-alt funktionen? Er det et ”scenarie”? Der er jo ikke en scenarie-funktion på en Dimmer touch?Jeg vedlægger et udkast i vedlagte fil. Som nævnt er det soveværelset, jeg arbejder på nu.Mvh Jens [file name=Projekt.vis size=73193]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Projekt.vis[/file]

Projekt.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

HejØnsker du stædig en FB til 350 LR/CR ?Jeg kan se at du spørg til trådløse dimmere.Er gået i gang med en FB,Men er ret spændt på om det kan komme til at virke. For hvis den gør kommer den næsten til at virke som en trådløs dimmer. Altså hvor man har mulighed for at sætte et antal scenarier. men men.Kan du prøve den for mig ?For ellers ligger jeg den ud på forummet da jeg ikke selv har en IHC installation ENDNU :( hvor jeg kan prøve den.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej JJJJeg går faktisk i tanker om trådløse dimmere, selvom jeg helst havde set dem placeret i tavlen.Jeg har faktisk indkøbt de faste 350 LR/CR dimmere, men kan stadigt nå at bytte dem til wireless.Jeg har ikke besluttet mig endnu - i aften, eller i morgen skal jeg planlægge tavlen lidt mere i detaljer, og herefter tar' jeg beslutningen om det wireless dimmere eller ej.Hold inde med FB'en for mig, men der er garenteret andre på forummet der vil kunne bruge den - det vil jo helt sikkert blive en "klassiker" hvis den kommer op og køre lige så godt og nemt som "wireless" udgaven, der er forberedt til scenarier, gør.Jeg har på fornemmelsen, at jeg løber tør for tavleplads, hvis jeg skal have 13 dimmere i tavlen. De varmer simpelthen for meget, og jeg kan ikke fylde tavlerne ordenligt ud.Jeg vender tilbage med min endelige beslutning i løbet af nogle få dage.Venlig hilsenJens

Link til kommentar
Del på andre sites