Torben1354922293 Skrevet October 24, 2014 Rapporter Share Skrevet October 24, 2014 hej jeg er ved at lave IHC alarm men kan ikke rigtig få programmet til at virke som jeg gerne vil have det til er der nogen her inde der har lyst til at hjælpe ??jeg har:1 statustryk med 4 tryk og 4 dioder.1 kodetastetur2 stk pir5 stk magnetkontakter1 lydgiverjeg har brugt fb alarmblokke 6.2.02#2b, 6.2.02#1b, 6.1.04.b, 6.1.01.cjeg vil gerne kunne koble totalalarm ind på ØV med langt tryk på statustryk og frakoble med kode fx 1234 i blok 6.1.01.ckoble skalsikring ind på NV på statustryk også med langt tryk og frakoble med samme kode fra blok 6.1.01.chåber i kan hjælpemvh Torben Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
APetersen Besvaret October 24, 2014 Rapporter Share Besvaret October 24, 2014 Hej Torben Har lavet et lille program, som viser hvordan jeg ville sætte det sammen. Tastaturet forbindes til selve hovedblokkenStatustrykket ( eller hvilket som helst andet tryk ) forbindes til puls blokkene Jeg har oprettet 2 zoner, Zone 1 aktiveres med det samme, Zone 4 er forbikobling dvs. forsinket, bruges til magneter og pir i adgangsvejen. Så er det bare at forbinde pir og magneter til de forskellige zoner Mvh. AllanTorben Alarm.vis Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Torben1354922293 Besvaret October 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 24, 2014 Tak for det men ville gerne hvis man bruge fb 6.1.01.c så man ikke bare kan trykke på en enkelt knap for at slå alarmen fraer det noget der kan lade sig gøre ????når jeg laver det skal man trykke koden 1-3 gange Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Torben1354922293 Besvaret October 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 24, 2014 mit programhvis det skulle have interesseihc 23-10-14.vis Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret October 24, 2014 Rapporter Share Besvaret October 24, 2014 Hej Torben Jeg har lavet et lille program som jeg tror opfylder dine ønsker. Udfordringen ligger i, at ingen af dine ønskede blokke arbejder med langt tryk. For at opnå dette, er du nødt til at foretage lidt omveje. Jeg har lavet omvejen for totalalarmen, er sikker på, at du ud fra dette selv kan lave omvejen for skalalarmen. PIR og magneter skal selvfølgelig tilpasses dine lokaler. Alarm Torben.vis Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
APetersen Besvaret October 24, 2014 Rapporter Share Besvaret October 24, 2014 Hej Torben Har indsat programblokkene og ændret så det kun er muligt at koble til via lang tryk eller kodetastatur, og kan kun frakoble med kode på statustryk eller på kodetastatur, prøv det Allan Ihc 23-10-14 alarm.vis Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Torben1354922293 Besvaret October 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 24, 2014 Mange tak for jeres hjælp.Allan er der en grund til at fordør ikke er koblet på skalsikring ? og op på forbikobler zone i stedet ???mvh Torben Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
APetersen Besvaret October 25, 2014 Rapporter Share Besvaret October 25, 2014 Mange tak for jeres hjælp.Allan er der en grund til at fordør ikke er koblet på skalsikring ? og op på forbikobler zone i stedet ???mvh Torben Når en magnetkontakt er forbundet til magnetkreds er den altid med i skalsikringen, grunden til at jeg placerede fordøren i forbikoblerzone, var at jeg formodede at det var en adgangsvej. Jeg forstiller mig at man er hjemme med skalsikring tilkoblet, eller kommer hjem og glemmer at frakoble, og åbner døren. Ved at den sidder i forbikoblerzone vil man nu høre en advarselstone som følger "indgangstiden", dette giver mulighed for at frakoble inden alarmen går. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts