Hop til indhold

Recommended Posts

hej jeg er ved at lave IHC alarm men kan ikke rigtig få programmet til at virke som jeg gerne vil have det til  :(

er der nogen her inde der har lyst til at hjælpe ??

jeg har:

1 statustryk med 4 tryk og 4 dioder.

1 kodetastetur

2 stk pir

5 stk magnetkontakter

1 lydgiver

jeg har brugt fb alarmblokke 6.2.02#2b, 6.2.02#1b,  6.1.04.b, 6.1.01.c

jeg vil gerne kunne koble totalalarm ind på ØV med langt tryk på statustryk og frakoble med kode fx 1234 i blok 6.1.01.c

koble skalsikring ind på NV på statustryk også med langt tryk og frakoble med samme kode fra blok 6.1.01.c

håber i kan hjælpe

mvh Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Torben

Har lavet et lille program, som viser hvordan jeg ville sætte det sammen.

Tastaturet forbindes til selve hovedblokken

Statustrykket ( eller hvilket som helst andet tryk ) forbindes til puls blokkene

Jeg har oprettet 2 zoner, Zone 1 aktiveres med det samme, Zone 4 er forbikobling dvs. forsinket, bruges til magneter og pir i adgangsvejen. Så er det bare at forbinde pir og magneter til de forskellige zoner

Mvh.

Allan

Torben Alarm.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Torben

Jeg har lavet et lille program som jeg tror opfylder dine ønsker.

Udfordringen ligger i, at ingen af dine ønskede blokke arbejder med langt tryk. For at opnå dette, er du nødt til at foretage lidt omveje.

Jeg har lavet omvejen for totalalarmen, er sikker på, at du ud fra dette selv kan lave omvejen for skalalarmen.

PIR og magneter skal selvfølgelig tilpasses dine lokaler.

Alarm Torben.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange tak for jeres hjælp.

Allan er der en grund til at fordør ikke er koblet på skalsikring ? og op på forbikobler zone i stedet ???

mvh Torben

Når en magnetkontakt er forbundet til magnetkreds er den altid med i skalsikringen, grunden til at jeg placerede fordøren i forbikoblerzone, var at jeg formodede at det var en adgangsvej. Jeg forstiller mig at man er hjemme med skalsikring tilkoblet, eller kommer hjem og glemmer at frakoble, og åbner døren. Ved at den sidder i forbikoblerzone vil man nu høre en advarselstone som følger "indgangstiden", dette giver mulighed for at frakoble inden alarmen går.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok