Hop til indhold
  • 0

Problemer Med Tv Signal-Kvalitet

Jesper Lund Stocholm
 Share

Spørgsmål

Vi har et IHC Basic modul (fra ca. 2003), og vi oplever mere eller mindre konstant problemer med signalet til vores TV. Lidt afhængigt af kanalen (det er på tværs af HD-kanaler og alm. digitale kanaler) flimrer billedet og af og til viser fjernsynet "intet signal".

Vores TV er sluttet til en vægudgang med et originalt LK TV kabel (3 meter).

Mit spørgsmål er: hvad kan jeg gøre ved det? Jeg ved jo reelt ikke, om problemet skyldes for stærkt signal eller for dårligt signal. Kan jeg koble en forstærker imellem LK-kablet og fjernsynet ... og i givet fald, hvilken?

Vi får vores DVB-C signal fra YouSee (i Værløse).

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hvordan ser det ud hvis du går uden om IHC Net? Prøv evt. at tilslutte TVet der hvor signalet kommer ind i huset. Er det fint der, så prøver du der hvor signalet går ind i IHC Netmodulet. Hvis der stadig ingen problemer er, så ved du at det er i IHC fejlen skal findes. Nu kender jeg ikke IHC Net basic, har selv almindelig IHC Net. På mit antennemodul er der en skrue hvor man kan justere Gain. Det er vigtigt at den er justeret rigtigt. Hvis problemet opstår når du kobler dig på signalet lige før IHC, kan det være du skal bruge en forstærker, så vil det være bedst at placere den før IHC Net.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Spørgsmålet er om nok mere om anlæget er indreguleret efter vejldningen her:

http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/9871422_01.pdf

Mange elektrikkere spinger nok over her da der jo skal investeres i måleværktøj. Man nøjes bare med at klaske noget hardware op og trække nogle kabler.

Så om der er tale om overstyring eller manglende signal tjaaa. På moderne DVBT modtagere/TV kan man ofte se en signal bjælke eller et niveau. Så kan du jo prøve manuelt at justere. Noter dog lige indstillingerne INDEN du begynder, så du altid kan regulerer tilbage til udgangspunktet igen.

Link til kommentar
Del på andre sites