kfr Skrevet October 20, 2014 Rapporter Share Skrevet October 20, 2014 Hejsa Har lige snakket med det lokale EnergiCenter, for at aftale installation af dette - det tager de 1500,- + moms for :-(De skulle gøre det i forbindelse med Målerskift! Hvilke priser kender i andre til? Tror jeg skal kigge efter en anden løsning :-( Mvh Karsten Per Strøm 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret October 20, 2014 Rapporter Share Besvaret October 20, 2014 Hej Karsten. Der findes alternativer, Klaus en bruger herinde sælger en sensor du klister uden på den grønne lysdiode på måleren der giver et blink ved hver puls.http://www.zigza.dk/IHC_Sensorer_Følere/IHC_Alarm_Overvågning_Optisk_Sensor_Detektor Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
kfr Besvaret October 20, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 20, 2014 Hej Bjarne Tak for hurtig svar - ja man kunne jo håbe den blinker - ellers må jeg se mig om efter en tavlemonteret Bimåler, dem har jeg dog ikke lige fundet endnu. Måler bliver skiftet på Onsdag Mvh Karsten Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret October 20, 2014 Rapporter Share Besvaret October 20, 2014 en tavlemonteret Bimåler, dem har jeg dog ikke lige fundet endnuGoogle er din ven.Ja selv Harald Nyborg har dem vist. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret October 20, 2014 Rapporter Share Besvaret October 20, 2014 Selv tak Karsten. Jeg håber ellers på at min måler ikke blinker for de blink er mega-dyre synes jeg Jeg har også en tavlemonteret 3 faset måler med so (puls) udgang til min garage, det er jo meget rart at se hvor meget strøm man bruger. Den købte jeg dog i Polen for 150 PLN eller noget. Jeg har også lige købt en 1-faset måler i Biltema med so-udgang til 299 kr, jeg ville lige se om den var noget værd at have sidende, så kunne man altid købe en række af dem hvis det er man vil se hvem af ungerne der bruger mest strøm Men anyway, jeg havde købt den omtalte sensor men har ikke nået (taget mig sammen til) at sætte den på endnu, selvom jeg har flyttet min el-måler ind i kælderen ved gruppetavlerne. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcJesper Besvaret October 21, 2014 Rapporter Share Besvaret October 21, 2014 Jeg har prøvet lyssensoren, men den blinker for hurtigt til at IHC kan fange det :-( Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret October 21, 2014 Rapporter Share Besvaret October 21, 2014 Hvilken firmware version kører du ?Der var tidligere en "bug" der gjorde at korte pulser ikke blev registreret korrekt. Så kører du med en ældre version, kan det være det. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcJesper Besvaret October 21, 2014 Rapporter Share Besvaret October 21, 2014 Nej.Det er ikke den gamle.Men måleren giver 10.000 puls/kWh. Så der er næsten konstant lys når der laves mad / vaskes tøj :-( Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
kfr Besvaret October 25, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 25, 2014 Så er den jo installeret og jow den blinker - 1000puls/kWh Jeg antager jeg ikke får problemer med en lyssensor ? Mvh Karsten Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret October 25, 2014 Rapporter Share Besvaret October 25, 2014 Nej det burde du ikke. 1.000/kWh er det mest normale. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
kfr Besvaret November 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 12, 2014 Så er lyssensor købt og installeret. Dog har jeg lidt problmer med at få den til at tælle helt rigtigt, har nu teste i små 14 dage, og den smider flere kW om dagen. Har rettet på den, men det bliver aldrig helt rigtigt. Er der noget jeg bør gøre? Mvh Karsten Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret November 12, 2014 Rapporter Share Besvaret November 12, 2014 Prøv at dække sensoren/måleren med noget sort tape, plastik, pap eller lign så der ikke kommer falsk lys ind på sensoren.Den burde nok kunne følge med og registrere 1.000 pulser/kW.Du har ikke solceller der snyder din måling ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts