Hop til indhold
  • 0

Simpelt Programmering Af Ihc For En Dummy..

Offshore-tossen
 Share

Spørgsmål

Hej Alle!

Jeg sidder og leger med at ændre lidt i vores IHC men for h.... Jeg er ved at få lange løg..!

Er der ikke en guide et sted til hvordan man kan programmere skidtet..? 

Ved godt det er ganske simpelt for de fleste herinde, men mangler lidt en step by step guide, har forgæves forsøgt at konsultere LK IHC manualen, men det bliver jeg ikke lige umiddelbart klogere af  :unsure:

Det jeg forsøger er:

2 tryk kontakt i soveværelset

- Venstre langt tryk: Tænd ALT lys

- Venstre kort tryk: Tænde lys i soveværelse og på toilettet uanset om en af dem er tændt i forvejen, så begge er tændt og IKKE slukker den tændte og tænder den modsatte.

- Højre kort tryk: Laver lys spor igennem stuen, alrum, og børneværelse

2 stik kontakter i brygger ( 1 2 tryk og 1 4 tryk )

Welcome home light på en tast, der tænder lys i bryggers, gang og alrum uden at slukke dem som måtte være tændt i forvejen

Sidst men ikke mindst, virtuelt skumrings relæ på vores udendørs lys, eventuelt uden om den pir som sidder der, og med overstyring af kontakter indendørs  :)

Er der et sted jeg kan læse mig frem til lidt af overstående emner så jeg kan komme på rette vej?  :)

På Forhånd tak, 

De bedste hilsner Emil

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Der er desværre ingen korte how to do guides på nettet. det er et emne vi tit har snakket om men bare ikke fået gjort noget ved. Det kunne være en sag for LK til info møderne.

mht den slags programmering du er ved at lave er det mest et spørgsmål, om at finde og kombinere de rigtige funktionsblokke. der skal ikke programmeres nye, så det er rimelig ligetil. Selvfølgelig bliver det nemmere jo mere man prøver.

prøv at uploade dit program/projekt. så skal vi nok rette i det så det virker.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det kunne være kanon med sådan noget.. Eller et kursus al'a PC kørekort til Windows 95 for folk over 65  :D

Prøver ihærdigt, og troede egentlig os jeg havde den, men det virker bare ikke.. Og da jeg fik lavet en lysrute og fx lyset er tændt i alrummet og jeg kommer ind af hoveddøren trykker på på kontakten tænder lys i bryggers, gang og slukker så i alrummet  :huh:

Jeg befinder mig i Esbjerg, og kan godt uploade programmet - men der kommer så det næste dumme spørgsmål, hvordan får jeg det ind i "mine media"?  :D

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Tidligere havde LK faktisk også et gratis Online kursus for alle. En ganske fin gennemgang af moduler og hvorledes systemet sættes sammen. Godt nok ikke så meget programmering, men igen det er jo altid meget individuelt. Ofte kan de fleste komme nemt igang hvis de læser manualen/vejledningerne. Er der så noget specielt, eller noget der driller ja så må man ty til hjælp. Enten her på IHC-user eller professionelt.

Hvis man slet ikke kan få det til at virke eller forstå det bør man nok slet ikke pille ved det og overlade det til nogen der har forstand på det.

Men derfor kunne man stadig godt lave en ny How to -for dummies.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg befinder mig i Esbjerg, og kan godt uploade programmet - men der kommer så det næste dumme spørgsmål, hvordan får jeg det ind i "mine media"?  :D

Jeg mente prøv at vedhæfte dig program til et indlæg her i forummet. vha "Brug fuld editor". Så kan vi bedre se hvad det er du prøver på at lave og hjælpe med det.

Link til kommentar
Del på andre sites