Torben32 Skrevet October 3, 2014 Rapporter Share Skrevet October 3, 2014 Hej. Kan man tilgå controller udefra med mobilt bredbånd? Jeg tænker på at styre min installation med IHCRemote. Modem kunne være Huawei E5172. Der er ikke mulighed for at få internet på andre måder. MVMTorben Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret October 3, 2014 Rapporter Share Besvaret October 3, 2014 ja. det burde kunne lade sig gøre.mht IHC se evt. ihc quickguiden.mht din router så skal have lavet port forward på port 80 og 443 på routeren sehttp://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Huawei/E5172/defaultguide.htmog så skal du selvfølgelig kende din off IP som du kan tilgå. benyt evtwww.myip.dkdu kan også benytte dyndns hvis ikke du har fast ip på forbindelsen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Torben32 Besvaret October 3, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 3, 2014 Behøver routeren at være tilkoblet med Lan kabel? Jeg har nemlig tænkt mig at den skal placeres i et andet rum. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret October 3, 2014 Rapporter Share Besvaret October 3, 2014 IHC controlleren har IKKE wifi indbygget. Det trådløse interface er kun beregnet til kommunikation til andre IHC el enheder såsom tryk, relæer og dimmere.Den skal altså tilsluttes ethernet. Men du kan f.eks. forbinde den til en:http://www.computercity.dk/product/13067198/zyxel-nbg416n-wireless-n-lite-home-router?sec=12326918#prod-descsom du sætter i "client/bridge mode". på den måde kan din IHC controller så få fat i din bredbåndsrouter - trådløst.Nå ja du kan alternativt sætte den i repeater mode og samtidig få forlænget dit trådløse netværk, hvis det ønskes. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Torben32 Besvaret October 3, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 3, 2014 IHC controlleren har IKKE wifi indbygget. Det trådløse interface er kun beregnet til kommunikation til andre IHC el enheder såsom tryk, relæer og dimmere.Den skal altså tilsluttes ethernet. Men du kan f.eks. forbinde den til en:http://www.computercity.dk/product/13067198/zyxel-nbg416n-wireless-n-lite-home-router?sec=12326918#prod-descsom du sætter i "client/bridge mode".på den måde kan din IHC controller så få fat i din bredbåndsrouter - trådløst.Nå ja du kan alternativt sætte den i repeater mode og samtidig få forlænget dit trådløse netværk, hvis det ønskes.Mange tak for hjælpen. Tror jeg trækker et kabel. Jeg vil nu gå i gang med at finde en billig brugt router. God weekend. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Clemen Besvaret October 3, 2014 Rapporter Share Besvaret October 3, 2014 Det kan du ikke, alm mobilt bredbånd er en nattet forbindelse, og du kan derfor ikke natte porte ind. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret October 3, 2014 Rapporter Share Besvaret October 3, 2014 Det kan du ikke, alm mobilt bredbånd er en nattet forbindelse, og du kan derfor ikke natte porte ind.Ja, jeg tænkte på det i mit første indlæg, men kom bort fra det igen. Det kommer vel an på udbyderen. så anbefalingen må vel være at høre dem om man kan forvente at kunne køre services på faste porte. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Clemen Besvaret October 3, 2014 Rapporter Share Besvaret October 3, 2014 Alle udbyder dobbelt natter på mobilt bredbånd, de har dog enkelte abonementer hvor det kan tilkøbes, så de ikke gør.Prisen er dog noget dyrere. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Torben32 Besvaret October 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 4, 2014 Alle udbyder dobbelt natter på mobilt bredbånd, de har dog enkelte abonementer hvor det kan tilkøbes, så de ikke gør.Prisen er dog noget dyrere.Øv. Men tak for svaret. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret October 6, 2014 Rapporter Share Besvaret October 6, 2014 Jeg ved man kan med "3" for de har en router der kan køre det. Jeg rodede med en analog ITV-harddiskoptager hvor det var sat op. Det kørte også på port 80.Jeg fjernede den løsning for at koble det på ADSL i stedet for, så jeg kender ikke opsætningen. Det var noget http://www.marinecare.dk/ havde lavet og abonnement var ikke gratis men var dog til at betale, jeg mener det var 500 kr/mdr hvis jeg ikke husker forkert. Men det er bare at ringe til dem og høre om det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 McenterFreak Besvaret October 6, 2014 Rapporter Share Besvaret October 6, 2014 Jeg ved man kan med "3" for de har en router der kan køre det. Jeg rodede med en analog ITV-harddiskoptager hvor det var sat op. Det kørte også på port 80.Jeg fjernede den løsning for at koble det på ADSL i stedet for, så jeg kender ikke opsætningen. Det var noget http://www.marinecare.dk/ havde lavet og abonnement var ikke gratis men var dog til at betale, jeg mener det var 500 kr/mdr hvis jeg ikke husker forkert. Men det er bare at ringe til dem og høre om det.500 kr om måneden! Det er jo 6.000 om året. "men var dog til at betale". Jeg synes det er mange penge for at tilgå sin controller:-( Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Martin Abildgaard Besvaret October 6, 2014 Rapporter Share Besvaret October 6, 2014 Jeg har Telenors nye Huawei cube mobil router med adgang udefra. Koster ikke alverden at have den sat op til public.. virker umiddelbart fint, eneste er at de ikke kan garantere ip Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret October 7, 2014 Rapporter Share Besvaret October 7, 2014 Det er jo stort set det samme som med alm. xDSL. Her har man jo også samme IP så længe routeren er tændt og udbyderen ikke har en politik der "swopper" IP ranges rundt.Men det kan som sagt løses med dyn.dns.Men trods alt fint at høre det kan lade sig gøre i det hele taget.Det ville også virke underligt hvis man i yderområderne hvor man ikke kan få kablet bredbånd og udbyderne slår på at bare vent for de er i gang med at rulle 4G ud for så kan man komme på trådløst. Hvis så ikke man tilbyder de samme services. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Carsten L. Besvaret October 24, 2014 Rapporter Share Besvaret October 24, 2014 Jeg kan altså godt komme på via 3G, og det er via et tusse gammelt Huawei E367 modem og et 3 kort. Lars Jacobsen 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret October 24, 2014 Rapporter Share Besvaret October 24, 2014 Jeg kan altså godt komme på via 3G, og det er via et tusse gammelt Huawei E367 modem og et 3 kort.ja, nemlig ja.3 har default åben, dog med dynamisk (risiko for skiftende) IP adresse, men man kan vælge andre løsninger:http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Hjaelp-til-mobilt-bredbaand/APN-guide1/?page=15414#APN_oversigtStandard løsningen burde dog være nok sammen med DYNDNS. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Torben32
Hej.
Kan man tilgå controller udefra med mobilt bredbånd?
Jeg tænker på at styre min installation med IHCRemote.
Modem kunne være Huawei E5172.
Der er ikke mulighed for at få internet på andre måder.
MVM
Torben
Link til kommentar
Del på andre sites
14 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts