Thomas Østerbye Skrevet July 22, 2008 Rapporter Share Skrevet July 22, 2008 Hej alle i kloge mennesker.Jeg har et IHC-hus, hvor der i år 2000 er blevet opsat et kodetastatur, og nu er controlleren blevet skiftet, sa den er stået af Mit spørgsmål er nu, hvordan får jeg det gamle kodetastatur til at virke med den nye controller. Så vidt jeg kan se, har de nye kodetastaturer 3-ledere til tilbagemelding, hvor det gamle kun har 1-leder.Nogen der har en super løsning ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret July 23, 2008 Rapporter Share Besvaret July 23, 2008 Så må du ha' fat i en anden funktionsblok.Ved du hvad for et signal den sender tilbage? og hvor lang tid?Man kan jo ændre lidt i den der er nu, hvis det overhovedet er nødvendigt Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Østerbye Besvaret July 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 23, 2008 Jeg må indrømme, at jeg ikke har den store erfaring med lige alarm-funktionerne. jeg kan dog læse mig til, at den får et signal der hedder open collector tilbage til inputmodul fra kodetastatur, hjælper det ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret July 23, 2008 Rapporter Share Besvaret July 23, 2008 Det hjælper ikke mig, men måske en anden..Hvis du nu sætter det til, og ser hvad det giver af signaler tilbage når man trykker koden, så kan vi jo finde ud af det på den måde Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Østerbye Besvaret July 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 23, 2008 Jeg regner med, at det bare er en form for NO kontakt, således den bare sender minussen igennem tilbage til inputmodulet, således den gamle controller kunne arbejde med dette signal.Kan man designe en FB som kan styre dette signal til at slå alarmen til/fra.Thomas Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret July 23, 2008 Rapporter Share Besvaret July 23, 2008 Du kan bare benytte nr 1 af de indgange til kodetastaturet der er i den nye blok ;)Hvis det ikke virker, er det fordi pulsen er for lang, så må vi lave en lille funktion der forkorter pulsen...Den vil opfatte det som Kode1, altså den der altid virker.Hvis du vælger 2'eren, er det Kode2, og så kan du tidsbegrænse den. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Østerbye Besvaret July 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 24, 2008 Det lyder jo bare dejligt, hvis det virker. Denne lille FB, så vi kan forkorte pulsen, er det noget der er lige til, således du måske ville lave det til mig ?på forhånd tak,en glad IHC-bruger;) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret July 25, 2008 Rapporter Share Besvaret July 25, 2008 Ja, det er nemt nok...Men kontroller nu lige om den er nødvendig, inden du benytter den [file name=forkortelse_af_puls.zip size=2038]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/forkortelse_af_puls.zip[/file]forkortelse_af_puls.zip Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Østerbye Besvaret July 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 25, 2008 Hej Jacob.Jeg kan hermed fortælle, at det er lykkedes til perfektion at få gammelt kodetastatur til at spille sammen med den nye controller. Som du sagde, virkede det på indgang 1 fra kodetastatur til inputmodul.Det er bare helt perfekt, tusind tak for hjælpen.En rigtig rigtig glad bruger af IHC-user Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret July 29, 2008 Rapporter Share Besvaret July 29, 2008 Hehe, havde du brug for funktionsblokkken jeg lavede, eller var det fint nok uden? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts