Spuck Skrevet September 28, 2014 Rapporter Share Skrevet September 28, 2014 Hej alle, Jeg styrer i dag mit udendørs lys med et IHC wireless batteri tryk, der er forbundet til et IHC trådløst relæ - grunden til dette var for at undgå at trække kabler.Nu vil jeg gerne have koblet nogen PIR sensorer på, og har besluttet mig for at styringen skal ske vha. en Servodan 36-080 med 2 PIR tilsluttet.Mit ønskede setup er følgende: Jeg kan stadig styre om lyset skal være tændt eller slukket fra mit wireless batteri tryk (tvangsstyring), og hvis mit tryk er slukket, skal Minilux'en stå for at tænde og slukke lyset. Problemet er (som jeg ser det), at det tryk der kan bruges på Minilux'en skal være et 24V tryk - altså jeg kan ikke bruge mit relæ til at styre det. Har i et forslag til, hvordan jeg kan løse det? Alternativt et wireless tryk jeg kan koble til minilux'en? Jeg vil helst undgå at trække kabler :-) På forhånd mange tak for hjælpen. Søren Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Esben Uth Besvaret September 29, 2014 Rapporter Share Besvaret September 29, 2014 Jeg ville lige umiddelbart bare lade dit wireless køre som det gør og så bare koble tændingen med pir parallelt over, altså på den samme tændledning.. Så får du det sådan at hvis du tænder på dit wireless så tænder lyset og bliver tændt til du selv slukker det igen.. Har du ikke tændt for dit wireless tænder din sensor for lampen.. Enten det ellers kan du også smide et overdrage relæ ind efter dit wireless relæ til at styre servodan med det 24V Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spuck Besvaret October 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 12, 2014 Hold da op.. Kan det klares så simpelt :-)Jeg havde ellers tænkt på følgende som relæ: http://www.hardware-store.dk/system-nexa-pro-wrr-1/prod_12882.htmlKan godt se at ovenstående er nemmere, men som jeg ser det bør det andet vel også virke?Grunden til mit spørgsmål er, at jeg ville bruge mit nuværende IHC wireless til udhængslys på den anden side af huset, hvor jeg ikke har behov for lysstyring.Mvh,Søren Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts