Jurger Skrevet September 28, 2014 Rapporter Share Skrevet September 28, 2014 Den 1.10.2013 købte kæresten og jeg et hus. Huset var da til at flytte ind i og trængte da til lidt nyt tapet og en klat maling, Ja ja, det ene tager hurtigt det andet med, så ned med tapet, ned med lofter, ned med eksisterende lette og bærende vægge, så bygger vi ellers nyt op igen, med nye vinduer, toilet, køkken, gulve mm.Den eksisternde tavle var ligeledes et lævn fra fortiden med diverse gamle UG6 og UG2 tavler på gammel træ målerramme, så igen! NYT NYT NYT IHC skulle det være, så nu er jeg igang med en tavle der sikkert aldrig bliver helt færdig og sikkert altid lige vil mangle den sidste lille detalje. Tavlen styre følgende i huset:Lys.Stikkontakter.Ringeklokke.ventilatorer.alarm.gulvvarme/varme m. signal fra skalsikring. det skal lige siges at tavlen selvfølgelig ikke er færdigmonteret, så der kommer nok lidt opdateringerjeg mangler også stadig 1 stk. 230V output og 1 stk 400V output hvis nogle ligger inde med det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret September 28, 2014 Rapporter Share Besvaret September 28, 2014 Ser ganske fornuftig og veldisponeret ud.Skulle lige være antennens retning, men hvis du skal dække en 1. sal så kan det da godt være det virker bedst.Bliver spændende at se om der er nogle pernippengryn der vil kommentere tavleafdækningerrne/åbningerne/hullerne er mere end 2 mm. Det får du at se den dag du skal sælge og der skal laves elsyn. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jurger Besvaret September 28, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 28, 2014 Antennen dækker hele huset indtil videre. Lige fra værelse, stue og terasse. Så indtil videre sidder den sådan. Og eller for den en antenne mere, det har man vel på lager Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret September 28, 2014 Rapporter Share Besvaret September 28, 2014 Fint med antennen. Det så bare "underligt" ud. Der kan være steder i tavlen hvor afdækningen ikke dækker helt korrekt eller mangler tilpasning.Og så er der nogen der mener hullerne mod vægen hvor tavlen er monteret heller ikke må være der. Altså der hvor kablerne kommer ind.Det må de så godt jfr. 3.4 her:http://www.sik.dk/content/download/3169/38524/version/1/file/SIK-Meddelelse+Elmateriel+3-09.pdfMen det er så med max. 12,5 mm. luft/hul.Og tit har vi jo andre indkapslinger der ikke lige er eltavler, men X-felter og lign. Her kan man godt argumentere for at SB ikke gælder, selvom man måske har benyttet sig af elmateriel fordi det lige var en passende størrelse plastikkasse. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jurger Besvaret September 28, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 28, 2014 Hvis den er helt gal, må den få noget brand fuge. men som sagt er tavlen ikke færdig og kabler fra kælder etagen skal også ind i. så de 12,5 mm bliver i sidste ende nok svære at finde.men at LK laver blanketter på størrelse. så en elefant med trommesyge kan komme igennem forstår man jo så ikke Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret September 29, 2014 Rapporter Share Besvaret September 29, 2014 Er jaloux - er endnu ikke kommet igang med min ombygning af min tavle og el - men den tidligere ejer har haft det ude licitation efter hvem der kunne gøre det mest grimt, markere mindst muligt af og bruge mindst mulig ledning Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gilbert Besvaret February 8, 2017 Rapporter Share Besvaret February 8, 2017 hvad er det for nogle rammer du bruger på dimmerne ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret February 9, 2017 Rapporter Share Besvaret February 9, 2017 Det ligner almindelige 50mm underlag og 50mm rammer. Faktisk en ret smart løsning, som jeg tror jeg måske også kunne finde på at bruge her. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret February 9, 2017 Rapporter Share Besvaret February 9, 2017 På 29/9/2014 at 10:49 , Mikkel Skovgaard skrev: men den tidligere ejer har haft det ude licitation efter hvem der kunne gøre det mest grimt, markere mindst muligt af og bruge mindst mulig ledning Dem der byggede vores hus har med garanti slået din tidligere ejers "håndværkere" Jeg er dybt rystet. Det er lige før der er flere samlemuffer inde i tavlerne end der er ledninger. Selv på svagstrømsledningerne som går mellem modulerne, er det lykkedes fjolserne at "forlænge" med samlemuffer.. Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret February 9, 2017 Rapporter Share Besvaret February 9, 2017 15 timer siden, Gilbert skrev: hvad er det for nogle rammer du bruger på dimmerne ? Det er en høj ramme han bruger. https://www.billigvvs.dk/El-artikler-LK-Fuga-Rammer-Baseline-50-rammer--LK-Fuga-Ramme-Baseline-50-1-modul-21-mm-hoej-Hvid-189951.html Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret February 9, 2017 Rapporter Share Besvaret February 9, 2017 Hold da op.. sgu da godt du lige smed det link ind Bjarne.. ellers havde jeg da brugt almindelige 50m ramme på, når jeg kommer så langt. I min verden fandtes der kun een 50mm ramme. Det må så være den gamle verden Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret February 9, 2017 Rapporter Share Besvaret February 9, 2017 2 minutter siden, Kandersen skrev: Hold da op.. sgu da godt du lige smed det link ind Bjarne.. ellers havde jeg da brugt almindelige 50m ramme på, når jeg kommer så langt. I min verden fandtes der kun een 50mm ramme. Det må så være den gamle verden Den fås faktisk i både normal, 14mm og 21mm høj så der er lidt at vælge imellem Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret February 9, 2017 Rapporter Share Besvaret February 9, 2017 Arrg, hader valgmuligheder.. det kræver man skal tænke Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret February 9, 2017 Rapporter Share Besvaret February 9, 2017 47 minutter siden, Kandersen skrev: Arrg, hader valgmuligheder.. det kræver man skal tænke Ja eller måle inden man går igang Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret February 9, 2017 Rapporter Share Besvaret February 9, 2017 Det er sgu skidt alt det arbejde man skal ud i Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Sinumsen Besvaret April 20, 2017 Rapporter Share Besvaret April 20, 2017 Er lige lidt forvirret. Hvad skulle fordelen være ved at placere dæmperne i tavlen på den måde? Går ud fra du har dækning til det trådløse i hele huset til dine tryk!? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret April 20, 2017 Rapporter Share Besvaret April 20, 2017 På 9/2/2017 at 15:53 , Bjarne Sørensen skrev: Ja eller måle inden man går igang Eller læse villedningen. Mener der står hvilken ramme LK anbefaler man bruger. :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret April 20, 2017 Rapporter Share Besvaret April 20, 2017 2 timer siden, Sinumsen skrev: Er lige lidt forvirret. Hvad skulle fordelen være ved at placere dæmperne i tavlen på den måde? Går ud fra du har dækning til det trådløse i hele huset til dine tryk!? Der er flere grunde. Hvis du har 230V indbygnings spots, kan dimmeren ikke sidde i loftet. De er nemmer at komme til når der er problemer med dem. Det er nemmer at lave om på når fruen ændre møbleringen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret April 21, 2017 Rapporter Share Besvaret April 21, 2017 10 timer siden, Lars1 skrev: Eller læse villedningen. Mener der står hvilken ramme LK anbefaler man bruger. :-) Gør der ikke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
candstand Besvaret April 21, 2017 Rapporter Share Besvaret April 21, 2017 Har selv brugt samme løsning, til de dæmpere der bruges til spots, væglamper og udvendigt lys. Det er bare problematisk at den model ikke er opdateret, så den kan bruges til små LED belastninger. Lige nu bruger jeg kun lampeudtagsdæmperen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret April 22, 2017 Rapporter Share Besvaret April 22, 2017 Det kan løses ved at sætte en modstand henover. Men klart nok, så falder ideen med at spare strøm noget, da man brænder unødig strøm af i modstanden på den måde. Men det er stadigvæk en bedre løsning, hvis det er som alternativ for de dyre halogen spots. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts