Hop til indhold

1 Tryks Styring Af Persienner

Jurger
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

Jeg er ved at programmerer noget IHC styring af persienner hos en ven.

persinnerne skal kunne køre op og ned på samme tryk.

dvs. jeg skal have en FB med 1 indput hvor output reverserer for hvert tryk.

dvs

kort tryk første gang = puls ned

kort tryk anden gang = puls op

langt tryk første gang = variabel tid ned

langt tryk anden gang = variabel tid op.

skal egentlig fungerer ligesom en touch lysdæmper.

jeg har i tankerne at binde dem sammen med en jaulusi FB for at kunne styre persiennen med tid mm.

men hele problematikken ligger i at det skal virke fra et tryk. nogle der har en rigtig god ide eller kan hjælpe?

Mvh. jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er simpelt hen bare iorden det der. det er lige præsis som det skal virke

tusind tak for hjælpen.

bliver nød til at lære at rette i mine egne blokke, så jeg også bedre kan tilpasse min egen installation.

er det svært at lære? eller er det simpelt nok år først man har lært grundtrinnene

Mvh. Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

• 2 years later...

nu er den gal igen :-)

jeg ved at det er ved at være noget tid siden at jeg har fået hjælp til denne.

men, vennen er efter længere tids brug blevet enig med sig selv at han kan undvære slat funktionen.

dvs. på 1-tast persienne filen skal det lange tryk  erstattes af et kort tryk, ved et kort tryk skal persiennerne køre med timer, ligesom hvis det havde været et langt tryk. hvis persiennerne kører og der trykkes skal de stoppe og reverserer ved næste tryk. denne funktion er også til stede nu, mere at den ikke forsvinder ved at fjerne slat funktionen.

slat funktionen skal således bare udgå.

Er der en venlig sjæl der kan være behjælpelige med ovenstående tilretning af 1-tast persienne filen?

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok