Hop til indhold
  • 0

Dimmer 400Uni - Hvordan Gemmer Jeg Mem 1 Or 2?

Yoinkz
 Share

Spørgsmål

Hej IHC folk,

Jeg er ret ny med min dejlige IHC installation. En elektrikker satte dette standard program op så jeg kunne tænde og slukke lyset i det mindste.

Problemet er nu, at nu vil jeg gerne prøve at få lavet nogle forskellige indstillinger til de forskellige knapper jeg har (IHC Wireless trykknapper "6 taster").

Jeg kunne godt tænke mig at jeg kunne gemme 2 lys styrker på henholdsvis knap 3 og 4 (Midte venstre og midte højre). Men jeg kan bare ikke få det til at virke :(.

Er der nogen der kan se hvad jeg gør forkert i min fil (Tag et kig på "Bryggers", det er her jeg starter). Går ud fra når jeg kan se tråden i det, så burde jeg kunne sætte det op for resten også :).

Jeg har en Dimmer 400UNI

Min standard fil er vedhæftet.

Er jo ny, så i må endelige sige til hvis i mangler andre informationer.

Mange tak,

IHC_Standard.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Lige umiddelbart, ser det i dit program ud til, at hver af dine lysdæmpere er monteret op, så de er styret af en udgang fra et 230V outputmodul. Derved kan man kun lave en touch funktion som du har nu. Hvis det er tilfældet, bliver det desværre en bekostelig affære, hvis du vil styre dem med memory 1 og memory 2. Det kræver nemlig at hver lysdæmper bliver styret af 4 stk udgange fra et output 24 modul i stedet. Dvs. at der skal bruges et output 24 modul pr. 2 lysdæmpere + evt. installation i tavlen af installatør.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Lige umiddelbart, ser det i dit program ud til, at hver af dine lysdæmpere er monteret op, så de er styret af en udgang fra et 230V outputmodul. Derved kan man kun lave en touch funktion som du har nu. Hvis det er tilfældet, bliver det desværre en bekostelig affære, hvis du vil styre dem med memory 1 og memory 2. Det kræver nemlig at hver lysdæmper bliver styret af 4 stk udgange fra et output 24 modul i stedet. Dvs. at der skal bruges et output 24 modul pr. 2 lysdæmpere + evt. installation i tavlen af installatør.

Øv det var jeg slet ikke klar over. Så med alle de dimmere jeg har købt kan jeg rent faktisk kun dæmpe de spots der sidder på den tråd og det er det. Jeg kan heller ikke lave scenarier så, når nu "indstillingerne" ikke kan gemmes eller er jeg galt på den her?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Nej, ikke uden styring via 24V output moduler.

Når nu du har købt Wireless tryk, hvorfor har du så ikke købt wireles dimmere ?

Har du selv fundet på det eller er det dårlig rådgivning fra elektrikeren ? Hvis det er det sidste ville jeg kræve retur/ombytningsret.

MÅ erkende jeg selv har været i gang og fået lidt hjælp fra nogle. SÅ det er selvfølgelig en streg i regningen. Men hvad ville i så anbefale - at jeg udskifter mine Dimmer 400UNI til Wireless Dimmere - eller at jeg bare går videre med 24V Output moduler til de rum hvor jeg gerne vil lave scenarier? Eller skal jeg både udskifte dimmerne og så have 24V Output moduler for at det kan lade sig gøre?

Præcis hvilke dimmere er det som du nævner? Er det dem der skal sidde i stikkontakten?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Uni400 kan kun have 2 scenarier og de er svære at styre da der ikke er tilbagemelding på om de er tændt eller hvilket niveau. Det har wireless udgaverne tilgængæld.

Alt efter hvordan din installation er strikket sammen vil jeg nok vælge lampeudtagsdimmeren. Det er bare at udskifte eksisterende udtag, linke dem til controllen og vupti har du alle fordelene.

Kan du nøjes med 1-2 scenarier kan man da overveje om man skal løse det med 24v outputmoduler på de eksisterende uni400 dimmere. Man kan jo vælge bare at udvide styringen med 24v på mem og dermed få et modul til at strække længere.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Uni400 kan kun have 2 scenarier og de er svære at styre da der ikke er tilbagemelding på om de er tændt eller hvilket niveau. Det har wireless udgaverne tilgængæld.

Alt efter hvordan din installation er strikket sammen vil jeg nok vælge lampeudtagsdimmeren. Det er bare at udskifte eksisterende udtag, linke dem til controllen og vupti har du alle fordelene.

Kan du nøjes med 1-2 scenarier kan man da overveje om man skal løse det med 24v outputmoduler på de eksisterende uni400 dimmere. Man kan jo vælge bare at udvide styringen med 24v på mem og dermed få et modul til at strække længere.

For lige at være 100% sikker på jeg har forklaret det korrekt - så de lampeudtag jeg har er spots der sidder på et downlightkabel som er trukket helt ud til IHC. Der er ikke nogle fysiske lampeudtag ude i rummene. Eller det vil sige jo jeg har 3, men det fungere kun som tænd sluk lamper, som ikke sidder på eller i forlængelse af Spots.

Ændrer det på noget?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Ok  så ville jeg nok vælge

http://billigihc.dk/lysdaemper-relae/30242-ihc-wireless-universal-250w-uni-dim-hvid-1-stk-5703302127172.html

placeret i passende underlag ved tavlen.

Ja man kunne da også stadig vælge loftudtaget. det er før set placeret i f.eks. en stump kabelkanal. (også ved tavlen).  

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Ok  så ville jeg nok vælge

http://billigihc.dk/lysdaemper-relae/30242-ihc-wireless-universal-250w-uni-dim-hvid-1-stk-5703302127172.html

placeret i passende underlag ved tavlen.

Ja man kunne da også stadig vælge loftudtaget. det er før set placeret i f.eks. en stump kabelkanal. (også ved tavlen).  

Okay det er klart en mulighed. Men jeg kan vel stadig købe de 24v outputmoduler og styre mine uni dimmere den vej igennem og få lavet de scenarier. Men jeg vil stadig herved være begrænset af 2 scenarier pr. rum ik?

Link til kommentar
Del på andre sites