Jan Würtz Skrevet September 17, 2014 Rapporter Share Skrevet September 17, 2014 Ja, som titlen siger.. Jeg har et "latterligt" badekar, som har en autofill funktion, som jeg gerne vil kunne styre af IHC.. Men tilbagemeldingen volder en del besvær.... Karets styring er meget følsom for hvad der sluttes til den udefra.. Mit bedste bud er at benytte outputet til en LED i karet.. LED har 0V (tomt) og 4,5V når karet er fyldt. Så tænker jeg en 4n25 optokobler, med hvad efter den ? Hvordan er kredsløbet lige når transistoren i optokobleren skal forbindes til et 24/3 input modul.. Tænkte om nogen kendte til den løsning Hilsen Jan Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henrik Gundertofte Besvaret September 19, 2014 Rapporter Share Besvaret September 19, 2014 på 4n25 forbindes collector til en indgang på input 24/3 modulet, emitter forbindes til ihc systemets 0V (minus). Mvh.Henrik. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 KarstenM Besvaret September 21, 2014 Rapporter Share Besvaret September 21, 2014 Normalt monterer man også en modstand fra collector til +24V, ellers "svæver" udgangen, når transistoren ikke leder.Mon ikke 10 kiloohm burde gøre det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henrik Gundertofte Besvaret September 22, 2014 Rapporter Share Besvaret September 22, 2014 Helt rigtigt - grunden til at jeg ikke nævnte dette, er at input 24/3 modulets indgange internt også er forbundet til + via en modstand. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jan Würtz Besvaret October 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 1, 2014 Fantastisk, lige de svar jeg havde brug for Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 gerv Besvaret June 9, 2015 Rapporter Share Besvaret June 9, 2015 Kan en 4N25 også benyttes på et inputmodul 24/24. Hvis ja, skal der så benyttes en modstand eller er det også her unødvendigt? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Jan Würtz
Ja, som titlen siger..
Jeg har et "latterligt" badekar, som har en autofill funktion, som jeg gerne vil kunne styre af IHC..
Men tilbagemeldingen volder en del besvær....
Karets styring er meget følsom for hvad der sluttes til den udefra.. Mit bedste bud er at benytte outputet til en LED i karet..
LED har 0V (tomt) og 4,5V når karet er fyldt.
Så tænker jeg en 4n25 optokobler, med hvad efter den ?
Hvordan er kredsløbet lige når transistoren i optokobleren skal forbindes til et 24/3 input modul..
Tænkte om nogen kendte til den løsning
Hilsen Jan
Link til kommentar
Del på andre sites
5 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts