Anders Bo Skrevet September 17, 2014 Rapporter Share Skrevet September 17, 2014 Så er der nyt tiltag fra Schneider-Electric http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/nyheder/ihc-nyheder/IHC-debatmode.page?Super positivt tiltag - jeg har allerede tilmeldt mig ;-)Anders Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret September 17, 2014 Rapporter Share Besvaret September 17, 2014 Yep, tager Kolding. Kunne være hyggeligt og en passende lejlighed til at hilse på jer andre IHC-usere. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Frederiksen Besvaret September 17, 2014 Rapporter Share Besvaret September 17, 2014 Snupper sgu også det i Kolding :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret September 17, 2014 Rapporter Share Besvaret September 17, 2014 Jeg er nok også på i Kolding Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret September 17, 2014 Rapporter Share Besvaret September 17, 2014 Napper den i Ballerup. Ville ellers gerne møde Lars og Mikkel, men 248 km hver vej er noget af en mundfuld til et eftermiddagsmøde. Ville være rart om en af jer slog mikrofonen til, så vi kunne få et fyldigt referat fra mødet, hvor de nok bedste spørgere kan få svar på alle vores spørgsmål, herunder dem som blev behandlet her: http://www.ihc-user.dk/forum/topic/4336-nu-er-jeg-ved-at-være-træt/Modigt af LK at stille op til kritik, når de ved at vi synes at det går rigtigt langsomt med udviklingen. Det må være fordi de har noget oppe i ærmet, forhåbentligt (bare vi ikke skal til at skifte controller, igen!!) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Terne Besvaret September 19, 2014 Rapporter Share Besvaret September 19, 2014 ...kan se at der kun er adgang for "rigtige" elektrikere (firma), så for alle os hobby-IHC folk bliver det nok svært at komme med, så et eller andet form for referat her kunne være super.... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
enke Besvaret September 19, 2014 Rapporter Share Besvaret September 19, 2014 Jeg er nu hverken elektriker eller installatør, og har fået accept på tilmelding ;-) Har du prøvet at tilmelde dig ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Anders Bo Besvaret September 19, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 19, 2014 Har tidligere idag talt med Schneider-Electric. Ifølge tilmeldingsformular er der ikke krav om firma og dette blev også bekræftet telefonisk.Alle med interesse for IHC Control kan deltage ;-)Anders Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret September 19, 2014 Rapporter Share Besvaret September 19, 2014 Jeg er også tilmeldt i kolding, bliver spændene Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret September 21, 2014 Rapporter Share Besvaret September 21, 2014 Så er jeg tilmeldt i Ballerup. De udvikler på en ny IHC-controller har jeg hørt, men der går et par år før den er på markedet. Gad vide om det er det der er noget af nyhederne.... Der skulle også komme et nyt intelligent system, som kun er trådløst. Jeg gad også godt få et fyldestgørende svar hvorfor vores controllere var langsomme og mistede kontakten til apps mv. Sagen blev lidt mørkelagt, og gik i selv selv Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Frederiksen Besvaret September 21, 2014 Rapporter Share Besvaret September 21, 2014 Så er jeg tilmeldt i Ballerup. De udvikler på en ny IHC-controller har jeg hørt, men der går et par år før den er på markedet. Gad vide om det er det der er noget af nyhederne.... Der skulle også komme et nyt intelligent system, som kun er trådløst. Jeg gad også godt få et fyldestgørende svar hvorfor vores controllere var langsomme og mistede kontakten til apps mv. Sagen blev lidt mørkelagt, og gik i selv selv Sagen er da ikke mørkelagt - tværtimod er den stadig oppe på forsiden af deres hjemmeside (professionel), som linker til denne: http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/nyheder/ihc-nyheder/Status-paa-problem-med-ihc-controller.page? Men der er selvfølgelig ikke kommet en løsning endnu. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret September 21, 2014 Rapporter Share Besvaret September 21, 2014 Sagen er da ikke mørkelagt - tværtimod er den stadig oppe på forsiden af deres hjemmeside (professionel), som linker til denne: http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/nyheder/ihc-nyheder/Status-paa-problem-med-ihc-controller.page? Men der er selvfølgelig ikke kommet en løsning endnu. Ups, det havde jeg ikke set, jeg holder ikke så meget øje med deres side.Men mit problem forsvandt bare natten over, faktisk et par dage efter jeg havde udfyldt skemaet Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thorbjørn skelboe Besvaret September 22, 2014 Rapporter Share Besvaret September 22, 2014 Tag et smut til Kolding. Og ser om du har noget spændende og fortælle Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret September 23, 2014 Rapporter Share Besvaret September 23, 2014 Så er jeg tilmeldt i Ballerup. De udvikler på en ny IHC-controller har jeg hørt, men der går et par år før den er på markedet. Gad vide om det er det der er noget af nyhederne.... Der skulle også komme et nyt intelligent system, som kun er trådløst. Jeg gad også godt få et fyldestgørende svar hvorfor vores controllere var langsomme og mistede kontakten til apps mv. Sagen blev lidt mørkelagt, og gik i selv selv Det er jo LK, så hvis de forventer at der kommer en ny controller om et par år, ser vi den tidligst i 2025. Men har tilmeldt mig ballerup, om ikke andet kan man da få sig en bid brød. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcJesper Besvaret October 18, 2014 Rapporter Share Besvaret October 18, 2014 Jeg snupper Kolding :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret October 18, 2014 Rapporter Share Besvaret October 18, 2014 Havde også tilmeldt mig, men må desværre aflyse. Er der nogen der evt. kan lave referat eller optage noget video/lydoptagelse? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret October 18, 2014 Rapporter Share Besvaret October 18, 2014 Jeg håber også der er nogen der vil skrive her i tråden, hvad der blev snakket om. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolas Søgaard Besvaret October 20, 2014 Rapporter Share Besvaret October 20, 2014 Jeg skal da gerne tage lidt noter. Men tror nu egentlig ikke de kommer med noget vildt. Jeg ved at der skulle komme en ny lux måler indenfor rimelig tid, med setpunkt i controller Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret October 20, 2014 Rapporter Share Besvaret October 20, 2014 Vi skal nok være vågne. Skriv evt her hvis der er noget vi skal spørge de herrer om. Jeg fik lige en venlig mail fra højborgen:Kære Bjarne SørensenVi håber du er klar til en gang IHC Debatmøde i morgen kl. 17.00 hos Schneider Electric, Ballerup.Vi glæder os til at se dig og ser frem til et spændende møde!Mvh,Schneider Electric Danmark Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret October 21, 2014 Rapporter Share Besvaret October 21, 2014 Yes vi får udlæsning af tællerværdier i den nye IHC tablet version der kommer. Video følger når jeg er hjemme. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolas Søgaard Besvaret October 21, 2014 Rapporter Share Besvaret October 21, 2014 Nå, ingen noter, da LK har lavet referat og sender ud om et par dage. Men lidt produktnyheder kom der da: - Luxmåler/temperatur føler med setpunkt i controller.- Fugt/temperatur føler med beregnet dugt punkt, ligeledes med setpunkt i controller.- Ny opus indpakning til 180 graders pir.- Nyt Beregningsprogram for IHC kalder IHCCalc, til beregning af installation.- Snarlig opdatering af IHC Tablet med tællere som det vigtigste. Ellers synes jeg ikke der umiddelbart var så meget at komme efter. Desværre blev "debat" delen ret ødelagt, synes jeg, da det meget hurtigt blev til personlige og tekniske spørgsmål. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
michael lyngby Besvaret October 21, 2014 Rapporter Share Besvaret October 21, 2014 Egentligt et udemærket mødeMåske burde man have bedt folk om deres spørgsmål , også gået ud fra dem, i stedet for deres top 20 fejl, så ku spørgsmålene blive blandet, syntes var lidt lynch stemning fra dem der ikke havde fingrene i controlleren vær dag eller aldrig Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret October 21, 2014 Rapporter Share Besvaret October 21, 2014 Ja det var et ok debatmøde synes jeg, der var bare ikke tid nok. Og lidt surt at der gik så meget god tid tabt fordi fordi nogle skulle køre rundt i de samme ting i lang tid. Men som Nicolas skriver komme der flere nye ting, derudover er de nye wireless relæ'er, kaldet allround, med et rigtigt relæ i, så der ikke skal være belastning på for at kode, og diverse kinalyskilder (eller andre belastninger) kan tilsluttes op til 4A, de beholder den gamle type som tåler 6A. Og den nye opdatering til IHC tablet kommer i 4Q 2014. Jeg glæder mig til at kunne lave et fedt setup med mine el-målere, vandmåler og gasmåleren. Omkring den nedslidte time-server, havde de nogle nye man kan bruge f.eks: time-g.nist.gov. Omkring Java problematikken, de kender den udemærket, men har ikke tænkt sig at lave om på det. Den nye Opus 74 afdækning til Fugapir har dog de begrænsninger at pir'en kun går ned til minus 5g C, så helt god til udendørs brug er den ikke. F.eks. fortalte App-udvikleren, som er en ekstern, at de kunne se af brugerne anvender App'en mest kl 6 om morgenen, og fra 20-22 om aftenen.Men jeg synes nu at han svarede meget undvigende på mit spørgsmål da jeg spurgte hvordan de kunne se det? Logger de vores trafik? Mig bekendt kobler man jo direkte på sin egen IHC-controller og ikke igennem en webserver andet steds, men han fortalte bare at han fik informationerne fra crashrapporterne... Jeg vedlægger lige billeder at de mest interessante slides. Jeg optog også lyd fra det hele, den er lidt lav, og en video af den nye IHC Tablet App, men den fylder bare 162Mb i full hd, jeg skal lige se hvordan jeg kan krympe den på min Mac Reinhold 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kristian Poulsen Besvaret October 21, 2014 Rapporter Share Besvaret October 21, 2014 Hej Bjarne.Tak for referat af mødet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret October 21, 2014 Rapporter Share Besvaret October 21, 2014 Det var så lidt Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts