kim andersen Skrevet September 16, 2014 Rapporter Share Skrevet September 16, 2014 hej jeg har en kunde der har valgt nogle udv lamper med g9 led pære som gerne vil have sceneaire så lys tænder op når man går forbi en pir. nogle forslag til dæmper man kan gøre det på. ved godt Wireless kan men, men vil gerne bruge niko med push funktion, nogle der kan hjælpe mvh kim Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret September 16, 2014 Rapporter Share Besvaret September 16, 2014 Uni400 og lign. med mem funktion. Men det kommer også lidt an på LED belastningen. Måske en dimmer fra Eltako.Hvad er "niko med push funktion" ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
kim andersen Besvaret September 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 17, 2014 Uni400 og lign. med mem funktion. Men det kommer også lidt an på LED belastningen. Måske en dimmer fra Eltako.Hvad er "niko med push funktion" ?hej den er dinskinne dæmperne fra servodan til led som denne http://www.servodan.dk/sites/default/files/pm330-00700.pdf Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret September 17, 2014 Rapporter Share Besvaret September 17, 2014 Servodan dimmere har ikke flere mem niveauer, men kan indstilles til at tænde på et indstillet niveau, istedet for 100% som er default.Se http://www.servodan.dk/sites/default/files/quick-guide_niko_330-00700.pdfHvordan du indstiller dimmeren til det.Mht IHC ja så er det jo bare at finde et passende FB. Men det nytter ikke noget at vælge en der har dag/nat niveau da den valgte dimmer ikke understøtter det. Det bedste råd er at skifte til en wireless. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret September 17, 2014 Rapporter Share Besvaret September 17, 2014 Jeg vil til enhver tid også vælge en Wireless dimmer. Det at de Wireless dimmere sender status retur til controller, er guld værd i programmering af dem. Det er endvidere også de eneste dimmere, der er understøttet af App's til iPad og iPhone/Android. Selvom servodan skriver at den er velegnet til IHC, er jeg nu ikke helt enig. Hvis man vil programmere bare lidt mere end touch og sluk alt, vil jeg ikke kalde den velegnet. Det gælder sådan set alle fortrådede dimmere, om så der står Unotech, Eltako osv. på dem - ja det gælder for så vidt også LK's egne fortrådede dimmere (som de er i dag). Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts