Hop til indhold

Ipad App

Plindberg
 Share

Recommended Posts

Hej med jer alle

Nuj står jeg igjen med en lille udfordring, og håber i vil komme med inputs og gerne løsninger, hvis det er muligt.

Min tanke går på at udvikle (ikke med henblik på salg) en app. Denne app skal som udgangspunkt være en tro kopi af den eksisternede app til IHC for iPad. Desuden skal denne app være en "home automation" app, hvor også mit Sonos system, min dorboot dørtelefon, de kommende termostater fra danfoss, de WIFI forbundet spa bad, garage porten, elevations sengen, Remote Control. House Guard alarm, osv.

Som udgangspunkt er jeg meget tilfreds med opsætningen af LK's app til IHC men vil gerne kunne tilføje nogle af de overnævnte funktioner

Har været i kontakt med LK, og de er selvfølgelig ikke til at hugge og stikke i, selv om at man jo laver dette for at vise hvor godt (eller mangel på samme) IHC spiller sammen med andre systemer

Er der nogen af jer der har en ide til hvordan dette her kan lade sig gøre.

Hvad skal man gøre her?

HJÆLP :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

ja eller 1000.. men som jeg har læst mig til, skulle det være muligt at købe en Homeseer, og derved gennem det plugin der ligger, få kontakt med IHC'en, er det ikke rigtigt? jeg har også set at der ligger et Sonos plugin.

men er det sådanne det skal laves, nogle der har erfaringer med HomeSeer eller hvad skal jeg gøre  :-) hvis jeg får svar på dette har jeg kun 999 udfordringer igjen :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså alt kan lade sig gøre men jeg vil anslå det vil koste i omkring 70.000 kr hvis jeg skulle lave det f. Eks og det er forudsat at der er api til det hele.

Jeg har følgende der virker hos mig i en intern test :

Sonos

carporte med styring og alarm

Radio og tv og tv boks., ja alt til tv kigger, spil og musik.

Men at gøre det 100% færdig med de ekstra interfaces og med en endelig brugerflade vil nok kræve meget tid. Minimum 70 timer og ja jeg tager Ca 1000 kr i time og det er stadig et løst bud. Først skal alle komponenter der skal forbindes undersøge for hvad protokoller der understøttes. Og brugerfladen kan ikke være rent kopi af ihc da der jo er ret meget nyt funktionalitet f. Eks styring af sonos

Link til kommentar
Del på andre sites

@plindberg

Openhab kan sagtens bruge wireless ihc, bare du har dem forbundet via ihc controlleren som normalt og ikke standalone.

Openhab er bare bindings bro så du kan få de forskellige systemer til at snakke sammen.

Bruger det feks til at jeg styre min squeezeboxe og somfy gardiner via mine ihc tryk, og lave graf/log på temperatur inde vs ude samt varmetimer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok