Hop til indhold
  • 0

Fb Fryser

HansC.
 Share

Spørgsmål

Hej med Jer,

Jeg bøvler lidt med min konfiguration idet min controller (820BA400 fra 2014) skal genstartes dagligt. Problemet er at mine to Fb til pir styring af lys i indkørsel samt ved hoveddør Fb (1.4.01.g) ”fryser”; dvs at udgang ikke aktiveres når pir går on - med mindre at jeg hver dag genstarter controlleren.

I service view kan jeg i Fb se at indgang fra pir går on men Fb udgang går ikke on trods skumring er on. Genstarter jeg controlleren går udgang on som den skal, men ikke aftenen efter med mindre at jeg igen genstarter - Er der en som kan lure hvad som er galt?

Jeg vedhæfter projektet.

Jeg går ud fra at fejlen ligger i Fb'en eller, måske, i min programmering? - Anyone? :)

/HC

IHC.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hejsa Torben.

Hvad har du rettet I FB'en? Og har LK rettet det i en ny version?

- Carsten

Der er et flag internt i FB'en, som bliver sat ON når PIR timeren løber ud. Når flaget er ON, kan udgangen ikke aktiveres. Flaget bliver så sat OFF igen når den timer, som hedder Blokering efter sluk løber ud. Problemet er så, hvis man har valgt, at man ikke vil gøre brug af den blokeringtid, som man kan indstille i FB, og derfor sætter den til 00:00:00,00, bliver flaget aldrig sat OFF igen (undtaget når controlleren genstarter). Jeg har så rettet FB'en, så flaget kun sættes ON, hvis man har valgt en blokeringstid.

Det er den sidste nye version fra LK's downloadsektion, så den er ikke rettet fra deres side - endnu.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Der er et flag internt i FB'en, som bliver sat ON når PIR timeren løber ud. Når flaget er ON, kan udgangen ikke aktiveres. Flaget bliver så sat OFF igen når den timer, som hedder Blokering efter sluk løber ud. Problemet er så, hvis man har valgt, at man ikke vil gøre brug af den blokeringtid, som man kan indstille i FB, og derfor sætter den til 00:00:00,00, bliver flaget aldrig sat OFF igen (undtaget når controlleren genstarter). Jeg har så rettet FB'en, så flaget kun sættes ON, hvis man har valgt en blokeringstid.

Det er den sidste nye version fra LK's downloadsektion, så den er ikke rettet fra deres side - endnu.

Fantastisk Torben  :D Hvorfor F... har LK ikke rette det? Alternativt kan man vel sætte tiden til 00:00:00:01?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Fantastisk Torben  :D Hvorfor F... har LK ikke rette det?

/HC - Som undres over at LK ikke har styr på deres egne funktionsblokke??

Tjaaa det er et godt spørgsmål. De har jo helt sikkert ikke opdaget fejlen/testet FB'en hvor tiden er sat til 00:00:00,000, og hvis ingen har fortalt om fejlen, bliver den så ikke rettet. Kan da godt afsløre, at det ikke er den eneste af LK's FB der er fejl i, men der kan jo snige sig en fejl ind for selv den bedste. ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

ÆV! - Efter 7 dage måtte der en genstart til før end de to Fb gik on på PIR input - Nu har jeg sat blokering til 1. sek i den ene Fb og så ser vi hvad der sker, hvis den ene Fb går on og den anden fryser kan problemet løses ved at undgå rene "nuller" i blokering.

Jeg linker til konfigurationen i fald kloge mennesker (Torben? :) ) skulle få lyst til at kigge efter løsninger.

http://www.stinson.dk/IHC.vis

/HC

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det var da godt, at jeg lige fik skrevet, at der kunne snige sig en fejl ind for selv den bedste, for der var nemlig en lille fejl, som gjorde at det stadig ikke fungerede efter du har lavet en sluk alt. :D

Jeg har lige rettet det, så prøv lige om det ikke spiller som det skal nu. :)

HansC_1.zip

Link til kommentar
Del på andre sites