RGC Skrevet August 19, 2014 Rapporter Share Skrevet August 19, 2014 Hej,Jeg har en simpel tidsstyring ( uge ur) der styrer udvendigt lys.Hvis jeg tilgår kontrolleren via IP og vælger LK IHC Serviceview, kan jeg læse og ændre tænd /sluk tider; det virker fint/ lyset opfører sig som programmeret. Nu kommer spørgsmålet. Hvis jeg istedet forbinder via USB og IHC visual og udlæser projektet, er det nogle helt andre tider der er tænd /sluk? Hvorfor denne forskel? Controlleren har været strømløs i to længere perioder, men det er stadig tiderne der vises i LK IHC Serviceview der gælder/virker.Er der nogen der kan forklare dette til en newbie...Visual 2, SW : 2.7.144MvhRené Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret August 19, 2014 Rapporter Share Besvaret August 19, 2014 Når du ser projektet(programmet) i Visual programmet er det selve koden i filen og ikke de aktuelle runtime værdier. Typisk vil mange tællerværdier have en eller anden default og det er den du ser. Med Serviceview programmet ser du de aktuelle runtime værdier i controlleren. Hvis du ændre værdier kan du ofte vælge om det er den aktuelle eller default du vil indstille. Du kan indstille begge, men kun een ad gangen. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
RGC Besvaret August 20, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 20, 2014 Ok, men betyder det så også at når jeg ændrer værdien i Visual og loader denne, så vil det fortsat være runtime værdien der er sat i Service view? Det er det jeg oplever, og forvirrer lidt. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret August 20, 2014 Rapporter Share Besvaret August 20, 2014 Yep.Du kan f.eks. have en ugestyring der i Visual default starter med Mandag og skal gøre noget (forskelligt) hver ugedag. Når du så loader programmet ja så undersøges runtimeværdierne og indstilles til det aktuelle, eksempelvis til dem der gælder for Onsdag hvis det var dag.Ligeledes med dine tænd/sluk tider. Hvis du i Serviceview har ændret sluk fra default 2200 til 2330 så vil de automatisk blive opdateret efter oplad af programmet. Igen i Serviceview kan du vælge at det skal være default værdien du indstiller (altså ikke den aktuelle) så når du herefter gemmer og loader programmet igen vil de være ændret.Kommer lige i tanke om når man laver programmet er der internt en checkboks man kan enable om de aktuelle værdier skal gemmes ved strømsvigt, og det er jo meget normalt. Den er nok sat i din FB, ellers vil den altid starte fra default. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
RGC Besvaret August 20, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 20, 2014 OK, det giver mening. Super, tak for hurtigt svar. /René Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts