Hop til indhold
  • 0

Uni Dimmer Med Timer

Nutten8
 Share

Spørgsmål

Hejsa

Jeg har kigget rundt herinde i forum efter en løsning til enkelt tast kip dimmer løsning med timer.

Jeg har UNI400 IHC/SA dimmer som pt. fungerer helt efter hensigten med fb (1.2.01.c Fortrådet simpel Dimmer styring for 1 tast eller 2 tast betjening) , men kunne nu godt bruge at kunne sætte timer på således at lyset slukkes efter en fast defineret tid f.eks. 2 timer. Kan ikke umiddelbart finde en fb der har denne funktion, som man kan i fb (1.1.01.d Kip blok med tænd, sluk og timer funktion).

Er der noget der kan hjælpe mig her ?

Mange tak på forhånd

/Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej Torben,

Du var så behjælpelig med at modificere fb'en (1.2.02.b. Fortrådet avanceret lysdæmper) således den understøttede funktionen kip med timer. Det virkede umiddelbart også fint men begyndte at opføre sig mærkeligt - tændte og slukkede lyset af sig selv. Jeg har kigget lidt på det og det viser sig at hvis jeg anvender den umodificerede fb (1.2.02.b. Fortrådet avanceret lysdæmper) opstår det mærkelige fænomen også...Kan se at fb'en kræver at alle 4 klemmer på UNI dæmper er monteret og det er ikke tilfældet i min installation. Jeg har 10 stk. dæmpere så jeg har ikke outputmoduler til dette. Min installation har altid kørt med simpel dæmper, så jeg har prøvet med den nyeste version (1.2.01.c. Fortrådet simpel dimmer) og det har kørt upåklageligt i 14 dage dog uden timer modifikationen.

Så jeg vil høre om du vil/kan lave den samme modifikation på (1.2.01.c. Fortrådet simpel dimmer) som du lavede på (1.2.02.b. Fortrådet avanceret lysdæmper) så er jeg rimelig overbevist om at det vil være perfekt.

Mange tak på forhånd

/Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites