Hop til indhold
  • 0

Hjælp Til Udelys Med Skumringsrelæ Og Pir

Chivau
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg er helt ny til IHC og skal forsøge at få udelys til at fungere i et nyerhvervet hus. Har læst mange af indlæggene herinde, men desværre er det ikke lykkedes at få lyset til at reagere på hverken skumring eller pir.

Udelys skal være tændt 07.00 - 23.00 (såfremt at skumringsrelæ aktiveres/det er mørkt)

Udenfor dette tidsrum skal lyset aktiveres af PIR.

Jeg har vedhæftet min udendørs visual fil - er der en venlig sjæl der kan se hvor problemet ligger? 

På forhånd tak  :)

Mvh

Christian

udelys.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Den funktionsblok der hedder Pir carport er helt unødvendig og bør slettes, da den samme funktion er indbygget i den anden funktionsblok 9.09.

Selve fb. 9.09 fungerer efter hensigten, når der under instillinger er valgt Udvendigt lys = Auto. Det udvendige lys på terrassen tænder dog ikke på PIR udenfor det valgte tidsrum.

Sørg også for at uret i controlleren er instillet korrekt (kan indstilles i IHC Administrator programmet).

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Mange tak. Det viser sig at 24V forsyningen til skumringsrelæ slet ikke var forbundet. Ikke nemt at finde det ene kabel ud af 100 :-)

Derudover er der nogle ting ved vores IHC der undrer mig:

Der sidder to IHC Output 24V moduler. En får 24V direkte fra 72W forsyningen, og på det andet output modul er 24V indgangen forbundet til 12V udgang fra Alarm backup modulet. 

Altså på 24V output modul 2, er der kun ~13.6V på alle udgange og dertilhørende indgange, som den forsyner.

Kan det virkelig passe det er korrekt opsætning?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det kan det være, hvis det er 12V ting modulet forsyner (typisk alarm udstyr). Fordi det hedder 24V Output er det ikke ensbetydende med det SKAL være 24V, men det er max spænding. Hvis det man vil styre/forsyne er 12V, ja så er det det som man tilslutter som forsyningsspændingt til modulet nederst til højre.

Link til kommentar
Del på andre sites