Szafranski Skrevet August 4, 2014 Rapporter Share Skrevet August 4, 2014 Jeg ved at der har været rigtig mange tråde omkring Ringtryk, har forsøgt at læse mig gennem de fleste.Men som totalt uvidende, har jeg behov for at få udpenslet det hele lidt mere. Jeg har fundet følgende Trykhttp://elmaterial.dk/epages/Elmaterial.sf/da_DK/?ObjectPath=/Shops/Elmaterial/Products/10.92.000.431LK Mini modul tryk - klokke m/lys Dette skal forbindes til Input 24/3? Så skal jeg bruge en klokke. Her kunne jeg godt tænke mig en med "Back door option"som i nævnt i denne trådhttp://www.ihc-user.dk/forum/topic/373-lydgiver/?hl=d526#entry3065 Men fandt aldrig et link.Kan i fortælle mig, hvilken jeg skal købe og hvordan det hele skal forbindes/sammensættes i tavlen. Det jeg ønsker er forskellig lyd fra de 2 døre, mulighed for at lys tændes i Entré/Baggang ved tryk. Samt at lyse blinker efter fx kl. 20. Håber der er en venlig sjæl, som gider hjælpe mig videre. Kristoffer Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret August 4, 2014 Rapporter Share Besvaret August 4, 2014 LK's Standardhus funktionsblokke har ringeklokkefunktionen implementeret. Prøv at kikke lidt nærmere om ikke den kan opfylde dit behov. Szafranski 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Szafranski Besvaret August 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 4, 2014 LK's Standardhus funktionsblokke har ringeklokkefunktionen implementeret. Prøv at kikke lidt nærmere om ikke den kan opfylde dit behov.Den eneste fb jeg har fundet frem til er 9.1.12 LK IHC Standard lydstyringsblok. Men den giver mig ikke mulighed for to forskellige toner, alt efter entrédør og bryggersdør.I første omgang, var mit primære problem også hvilken type klokke, som jeg skulle ha fat i. Tak for dit input Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret August 5, 2014 Rapporter Share Besvaret August 5, 2014 Jeg tænkte nu mere på de enkelte rum der har en seting til "med på ringeklokke". Hvis ringeklokke indgangen på FB'n så bliver aktiveret blinker lyset i rummet og vender altid tilbage til tidligere stilling - tændt eller slukket. Lydstyrings FB er mest til hvor mange blink man vil have.Mht til flere indgange(for/bagdør), ja så kan du jo lade trykkene gå til hver sin lydstyrings FB med hver sin lydgiver (tone/antal blink) og så lade udgangen fra dem begge styre rum FB'n. På den måde vil du få dine behov opfyldt at lyset blinker uanset hvilket tryk der aktiveres.Mht lydgiver/klokke, tjaa det er vist mest et spørgsmål om smag. Jeg kan godt nøjes med den iriterende lyd fra en standard indedørs LK fuga lydgiver. Når den aktiveres, ja så gør hunden også automatisk. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Skovgaard Besvaret November 13, 2014 Rapporter Share Besvaret November 13, 2014 Hej Kristoffer Fik du installeret dit mini modul ringetryk? Jeg er selv interesseret i samme løsning, men vil lige høre hvordan du har forbundet trykket (blot til 24/3 input?) og mht. de 8V som ledelyset i trykket kræver. Har du en separat strømforsyning/batteri? Mvh Claus Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts