Hop til indhold

Ringetryk

Recommended Posts

Jeg ved at der har været rigtig mange tråde omkring Ringtryk, har forsøgt at læse mig gennem de fleste.

Men som totalt uvidende, har jeg behov for at få udpenslet det hele lidt mere.

Jeg har fundet følgende Tryk

http://elmaterial.dk/epages/Elmaterial.sf/da_DK/?ObjectPath=/Shops/Elmaterial/Products/10.92.000.431

LK Mini modul tryk - klokke m/lys

Dette skal forbindes til Input 24/3?

Så skal jeg bruge en klokke.

Her kunne jeg godt tænke mig en med "Back door option"

som i nævnt i denne tråd

http://www.ihc-user.dk/forum/topic/373-lydgiver/?hl=d526#entry3065

Men fandt aldrig et link.

Kan i fortælle mig, hvilken jeg skal købe og hvordan det hele skal forbindes/sammensættes i tavlen.

Det jeg ønsker er forskellig lyd fra de 2 døre, mulighed for at lys tændes i Entré/Baggang ved tryk. Samt at lyse blinker efter fx kl. 20.

Håber der er en venlig sjæl, som gider hjælpe mig videre.

Kristoffer

Link til kommentar
Del på andre sites

LK's Standardhus funktionsblokke har ringeklokkefunktionen implementeret. Prøv at kikke lidt nærmere om ikke den kan opfylde dit behov.

Den eneste fb jeg har fundet frem til  er 9.1.12 LK IHC Standard lydstyringsblok.

Men den giver mig ikke mulighed for to forskellige toner, alt efter entrédør og bryggersdør.

I første omgang, var mit primære problem også hvilken type klokke, som jeg skulle ha fat i.

Tak for dit input

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tænkte nu mere på de enkelte rum der har en seting til "med på ringeklokke". Hvis ringeklokke indgangen på FB'n så bliver aktiveret blinker lyset i rummet og vender altid tilbage til tidligere stilling - tændt eller slukket.

Lydstyrings FB er mest til hvor mange blink man vil have.

Mht til flere indgange(for/bagdør), ja så kan du jo lade trykkene gå til hver sin lydstyrings FB med hver sin lydgiver (tone/antal blink) og så lade udgangen fra dem begge styre rum FB'n. På den måde vil du få dine behov opfyldt at lyset blinker uanset hvilket tryk der aktiveres.

Mht lydgiver/klokke, tjaa det er vist mest et spørgsmål om smag. Jeg kan godt nøjes med den iriterende lyd fra en standard indedørs LK fuga lydgiver. Når den aktiveres, ja så gør hunden også automatisk.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 3 months later...
 Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok