Ramus RJ Skrevet July 30, 2014 Rapporter Share Skrevet July 30, 2014 Hej jeg skal havde lavet en ihc styring hvor det udv. lys tænder og slukker ved hjælp af sol op og nedgang v5 eller v6. men jeg ønsker at kunne overstyre hvis jeg gerne vil havde det tændt udover. nogle der kan hjælp mig ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Clemen Besvaret July 30, 2014 Rapporter Share Besvaret July 30, 2014 Du laver bare en kip FB til samme udgang, så kan du overstyre med den. Scenarie udgangen fra sol op og ned bruger du så også på samme udgang. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ramus RJ Besvaret July 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 30, 2014 . Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ramus RJ Besvaret August 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 1, 2014 Hvad gør jeg forkert? nogen der kan hjælpe? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret August 1, 2014 Rapporter Share Besvaret August 1, 2014 Det kan eksempelvis laves som i vedhæftede. Grunden til at dit ikke virker, er at de 2 udgange du har brugt fra det virtuelle skumringsrelæ "modarbejder" hinanden, da den ene vil tænde lyset, mens den anden samtidig vil slukke det.Det er også en klar fordel, at en udgang KUN styres fra en funktionsblok. I eksemplet jeg har vedhæftet, styres udgangen kun af kip funktionsblokken. Derved undgår man alverdens problemer med, at en funktionsblok måske vil have lyset tændt, mens en anden funktionsblok vil have lyset slukket, hvilket kan give fejl i status.Rasmus RJ.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ramus RJ Besvaret August 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 1, 2014 Det kan eksempelvis laves som i vedhæftede. Grunden til at dit ikke virker, er at de 2 udgange du har brugt fra det virtuelle skumringsrelæ "modarbejder" hinanden, da den ene vil tænde lyset, mens den anden samtidig vil slukke det.Det er også en klar fordel, at en udgang KUN styres fra en funktionsblok. I eksemplet jeg har vedhæftet, styres udgangen kun af kip funktionsblokken. Derved undgår man alverdens problemer med, at en funktionsblok måske vil have lyset tændt, mens en anden funktionsblok vil have lyset slukket, hvilket kan give fejl i status.mange takvil jeg prøve med det samme God weekend Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Ramus RJ
Hej jeg skal havde lavet en ihc styring hvor det udv. lys tænder og slukker ved hjælp af sol op og nedgang v5 eller v6. men jeg ønsker at kunne overstyre hvis jeg gerne vil havde det tændt udover.
nogle der kan hjælp mig ?
Link til kommentar
Del på andre sites
5 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts