Jens Ostenfeld Skrevet July 11, 2008 Rapporter Share Skrevet July 11, 2008 HejHvilke røgsensor skal man vælge? Den optiske eller den optisk/termiske?Der er nogen der fortæller, at LKs er ret store og klodsede. Er det rigtigt?Fås de i hvid? El-nr?Findes der alternativer, som er smartere end LKs egne?Hilsen Jens Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jan Jung-Jensen Besvaret July 12, 2008 Rapporter Share Besvaret July 12, 2008 HejJeg har ved lagt vejledningen til de to Røgsensor der vil du kunne læse hvad forskellen er på demDem har jeg hente fra LK katalog.Det finder du på www.lk.dk > Elektrikere > Katalog.Der kan du se vejledninger til det meste.Med hensyn til om der findes andre røgalarmer kan jeg ikke lige sige dig hvor du skal lede.MEN der findes andre, for det du skal bruge er en alarm der har en 24V spænding og et relæ og det er der andre der har lavet. [file name=LK_R_gsensor.pdf size=235338]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/LK_R_gsensor.pdf[/file]LK_R_gsensor.pdf Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Gæst IBISystem.dk Besvaret July 12, 2008 Rapporter Share Besvaret July 12, 2008 Hej JJJJeg vil da meget gerne høre hvilke mærke du hentyder til for jeg har ikke fundet noget endnu, der kan matcheLK´s model og jeg leder stadigvæk, da deres rigtigt nok er stor og klodset og er ikke engang HVID :-(Jeg er selv ved at lave et input modul til en Siemens model, da denne er meget billigere og noget pænere :-)MhvAllan Gøndahl Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret July 13, 2008 Rapporter Share Besvaret July 13, 2008 esy-lux kommer med, trådøs styret, en skal dog have 230V, der kan køres ind i et 230V input.den er lille og pænere end mange andre.og batterier har en levetid på 10 år..men de kommer først sidst på året Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jens Ostenfeld Besvaret July 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 13, 2008 Hvis den skal have 220v, hvorfor så batterier? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Bruun Besvaret July 14, 2008 Rapporter Share Besvaret July 14, 2008 Iflg. bygningsreglementet skal røgalarmen ha' fast forsyning og backup.Derfor både 230/24V og batteri Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jens Ostenfeld Besvaret July 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 14, 2008 OK! Det giver mening. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret July 14, 2008 Rapporter Share Besvaret July 14, 2008 ja.. ups, glemmer nogle gange at man er fagmand..men men jeg glæder mig til at se prisen på den, for det er dælme smart..igen tak jakob, min redningsmand Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Jens Ostenfeld
HejHvilke røgsensor skal man vælge? Den optiske eller den optisk/termiske?Der er nogen der fortæller, at LKs er ret store og klodsede. Er det rigtigt?Fås de i hvid? El-nr?Findes der alternativer, som er smartere end LKs egne?Hilsen Jens
Link til kommentar
Del på andre sites
7 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts